Το νομοσχέδιο για τη συμμετοχή των μεταναστών στις δημοτικές εκλογές και για τη χορήγηση υπηκοότητας, έχει βρεθεί απολύτως δικαιολογημένα στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης. Γύρω από αυτό έχει ξεσπάσει ένας μικρός πόλεμος όπου, όπως σε κάθε πόλεμο έτσι και σε αυτόν, το πρώτο θύμα είναι η αλήθεια. Οι ποικίλες υστερικές, φοβικές αλλά και πρόχειρες (ίσως οι χειρότερες, αφού τις άλλες ξέρουμε από που να τις περιμένουμε!) αναγνώσεις, συσκοτίζουν ένα μεγάλο κομμάτι των πραγματολογικών δεδομένων.
Το νομοσχέδιο, όσο παράξενο κι αν φαίνεται μέσα από τον ορυμαγδό των κριτικών (ειδικά των ιντερνετικών!), είναι σχετικώς άτολμο. Σχετικώς λέμε! Αξίζει να επισημάνουμε τα παρακάτω:
•ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ:
- Δεκάδες χιλιάδες παιδιά που γεννήθηκαν εδώ αλλά οι γονείς τους δεν τυχαίνει να είναι νόμιμοι για πέντε συναπτά έτη, ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ! Απλώς, οι ανεπαρκείς προβλέψεις και λειτουργίες του ελληνικού κράτους (γραφειοκρατία, υψηλό αντίτιμο αίτησης, άδειες παραμονής που δίνονται ήδη ληγμένες!!!) τους επιβάλλουν συχνά την μη απόλαυση του δικαιώματος της νόμιμης παραμονής.
- Δεκάδες χιλιάδες παιδιά που δεν ευτύχησαν να πάνε σχολείο στην Ελλάδα από την 1η δημοτικού ή για πάνω από 6 χρόνια συνολικά.
- Όλα εκείνα τα παιδιά που ενώ θα έχουν το τυπικό δικαίωμα κτήσης της ιθαγένειας, θα αναγκάζονται να ακολουθούν τους γονείς τους που θα απελαύνονται με συνοπτικές διαδικασίες σε – άγνωστες για τα ίδια τα παιδιά - χώρες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ:
- Δεκάδες χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες με νομιμοποιητικά έγγραφα που ενώ βρίσκονται στην Ελλάδα για 5, 6 ή παραπάνω χρόνια, δεν διαθέτουν τη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ άδεια 5/ετούς, 10/ετούς διαμονής ή αορίστου χρόνου που προϋποθέτει ο νόμος. (ΠΑΡΑΛΟΓΟΟΟΟ;;;)
Αναφέρουμε πως στη Γερμανία οι μόνιμοι κάτοικοι ψηφίζουν στις δημοτικές εκλογές εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ενώ στην Αγγλία δικαίωμα ψήφου στις τοπικές εκλογές έχουν ακόμη και οι ξένοι... φοιτητές!!!
Το νομοσχέδιο, όσο παράξενο κι αν φαίνεται μέσα από τον ορυμαγδό των κριτικών (ειδικά των ιντερνετικών!), είναι σχετικώς άτολμο. Σχετικώς λέμε! Αξίζει να επισημάνουμε τα παρακάτω:
•ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ:
- Δεκάδες χιλιάδες παιδιά που γεννήθηκαν εδώ αλλά οι γονείς τους δεν τυχαίνει να είναι νόμιμοι για πέντε συναπτά έτη, ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ! Απλώς, οι ανεπαρκείς προβλέψεις και λειτουργίες του ελληνικού κράτους (γραφειοκρατία, υψηλό αντίτιμο αίτησης, άδειες παραμονής που δίνονται ήδη ληγμένες!!!) τους επιβάλλουν συχνά την μη απόλαυση του δικαιώματος της νόμιμης παραμονής.
- Δεκάδες χιλιάδες παιδιά που δεν ευτύχησαν να πάνε σχολείο στην Ελλάδα από την 1η δημοτικού ή για πάνω από 6 χρόνια συνολικά.
- Όλα εκείνα τα παιδιά που ενώ θα έχουν το τυπικό δικαίωμα κτήσης της ιθαγένειας, θα αναγκάζονται να ακολουθούν τους γονείς τους που θα απελαύνονται με συνοπτικές διαδικασίες σε – άγνωστες για τα ίδια τα παιδιά - χώρες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ:
- Δεκάδες χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες με νομιμοποιητικά έγγραφα που ενώ βρίσκονται στην Ελλάδα για 5, 6 ή παραπάνω χρόνια, δεν διαθέτουν τη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ άδεια 5/ετούς, 10/ετούς διαμονής ή αορίστου χρόνου που προϋποθέτει ο νόμος. (ΠΑΡΑΛΟΓΟΟΟΟ;;;)
Αναφέρουμε πως στη Γερμανία οι μόνιμοι κάτοικοι ψηφίζουν στις δημοτικές εκλογές εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ενώ στην Αγγλία δικαίωμα ψήφου στις τοπικές εκλογές έχουν ακόμη και οι ξένοι... φοιτητές!!!
Σημαντική υπαναχώρηση του ΠΑΣΟΚ από τις προεκλογικές του δεσμεύσεις αποτελεί η εξαγγελία περί εξαετούς φοίτησης σε ελληνικό σχολείο ως προϋπόθεσης για απόκτηση ιθαγένειας των παιδιών που δεν έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, αντί για την τριετή, που προπαγάνδιζε προεκλογικά. Θετική πάντως κρίνεται η παροχή δυνατότητας ελεύθερης απόφασης του ενδιαφερόμενου προσώπου κατά την ενηλικίωση να επικυρώσει ή όχι την απόκτηση ιθαγένειας.
Άλλο πρόβλημα είναι το υψηλό παράβολο που προβλέπεται (1000 ευρώ το άτομο!!!!!) για τις σχετικές διαδικασίες. Μπορούμε να αναφέρουμε και άλλα προβλήματα αλλά όλα αναφέρονται στα κείμενα που παραπέμπουμε στο τέλος της δημοσίευσης.
Έστω όμως και υπό αυτές τις συνθήκες το νομοσχέδιο, έστω και με αυτή τη μορφή, δημιουργεί μία καλύτερη κατάσταση για πολλούς από τις χιλιάδες των μεταναστών που ζουν στην Ελλάδα. Εντείνει την αντίληψη πως πολίτης του ελληνικού κράτους δεν θεωρείται αυτός που κατάγεται από τρεις γενιές Ελλήνων, έχει «ελληνικό αίμα» και «αισθάνεται» Έλληνας, αλλά αυτός που γεννιέται στην Ελλάδα ή/και έχει μείνει χρόνια εδώ και ζητάει την ελληνική υπηκοότητα.
Είναι σημαντικό να αναρωτηθούμε ποιους βολεύει και ποιους όχι η παροχή δικαιωμάτων μέχρι υπηκοότητας στους μετανάστες. Οι παράνομοι μετανάστες είναι το πλέον ευεπίφορο στην εκμετάλλευση εργατικό δυναμικό, μεγάλη πηγή κέρδους για τους εργοδότες, μικρούς, μεσαίους και μεγάλους. Λόγω αυτού, προκαλείται εξίσωση μισθών προς τα κάτω και επιπλέον τα ασφαλιστικά ταμεία στερούνται απαραίτητων πόρων για τη λειτουργία τους λόγω της παράνομης (άρα, προφανώς ανασφάλιστης) εργασίας. Είναι δεδομένο πως ενώ η παράταση κατά πέντε χρόνια των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης διασφαλίζει την επιβίωση του συστήματος για πέντε μόλις μήνες, η κατάργηση της ανασφάλιστης εργασίας σε συνδυασμό με την νομιμοποίηση και ένταξη στα ταμεία των μεταναστών, προσφέρει προοπτική μακράς πνοής.
Επίσης, είναι τουλάχιστον ανήθικο το να αντιμετωπίζονται οι μετανάστες ως άνθρωποι 2ης κατηγορίας που έχουν υποχρέωση να δουλεύουν, να φορολογούνται, να πληρώνουν δημοτικά τέλη αλλά να μην έχουν δικαίωμα να ψηφίσουν ούτε καν για να εκλεξουν τον δήμαρχο που τους επιβάλλει τα δημοτικά τέλη!!! Ο ανθρωπισμός, ο Διαφωτισμός, η ίδια η δημοκρατία συγκρούονται απολύτως με αυτή την πρακτική.
Αν δούμε πώς οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αναπτύξει τις δικές τους πολιτικές ιθαγένειας και πολιτογράφησης θα διαπιστώσουμε ότι οι σχεδόν όλες τους έχουν προβλέψει μια λιγότερο ή περισσότερο ευνοϊκή πρόσβαση της δεύτερης γενιάς μεταναστών στην ιθαγένεια. Η πλειοψηφία τους (2 στις 3 ευρωπαϊκές χώρες) παραχωρεί την ιθαγένεια σε όσους γεννήθηκαν στη χώρα είτε αυτόματα με τη γέννηση (25%) είτε μετά από 3 έτη (22%) ή 5 έτη (19%). Η Ελλάδα είναι πλέον η μόνη χώρα που δεν προβλέπει κάποια ειδική ρύθμιση για τους μετανάστες δεύτερης γενιάς για πρόσβαση στη δυνατότητα να γίνουν Έλληνες πολίτες πριν από τους γονείς τους.
Το νομοσχέδιο για τα δικαιώματα των μεταναστών, είναι άλλη μία περίπτωση "μισής δουλειάς". Ανοίγει όμως καλύτερες προοπτικές. Η ολοκλήρωση του εναπόκειται στη δική μας δράση, στη δική μας κριτική και στη δική μας επιμονή προς το ΠΑΣΟΚ για τη μη εγκατάλειψη του στόχου της ενσωμάτωσης των μεταναστών, υπό το φόβο ενδεχόμενου πολιτικού κόστους.
Δείτε τα παρακάτω:
11 απαντήσεις σε μύθους και κριτικές για τον νόμο: http://feleki.wordpress.com/2010/01/11/%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%bf%ce%b4%ce%b1%cf%80%cf%8e%ce%bd-11-%cf%83%cf%8d%ce%bd%cf%84%ce%bf%ce%bc%ce%b5%cf%82-%ce%b1%cf%80/
Οι τεράστιες δυσκολίες και απαιτήσεις της πολιτογράφησης, ακόμη και με τον νέο νόμο: http://feleki.wordpress.com/2010/01/09/%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%b5%ce%be%ce%b1%ce%b9%cf%81%ce%b5%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%ce%b1%cf%80%ce%bb%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%cf%8d%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%b7-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%af/
Συνέντευξη : "Η υπηκοότητα δεν τα λύνει όλα": http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=117245
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου