Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Θεσσαλονίκη. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Θεσσαλονίκη. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

Τα ναρκωτικά θερίζουν στη Θεσσαλονίκη, με ευθύνη των συντηρητικών της δυνάμεων...




...επίσημων και λαϊκών!

Στα ύψη εξακολουθούν να βρίσκονται οι αιφνίδιοι θάνατοι από υπερβολική δόση ναρκωτικών στη Θεσσαλονίκη, παρά τη ραγδαία μείωση που παρατηρείται από την αρχή της δεκαετίας στους αντιστοίχους θανάτους οι οποίοι σημειώνονται στην Αθήνα!

Θλιβερό τίμημα για την έλλειψη δομών και υπηρεσιών παρέμβασης και θεραπείας στη συμπρωτεύουσα
Η χώρα μας βρίσκεται στη θλιβερή κορυφή της σχετικής κατάταξης των χωρών - μέλων της Ε.Ε. και η... παραδοσιακή εναντίωση δημάρχων, αλλά και του νομάρχη Θεσσαλονίκης Παν. Ψωμιάδη στη λειτουργία θεραπευτικών μονάδων για χρήστες ναρκωτικών στη συμπρωτεύουσα και την ευρύτερη περιοχή έχει δημιουργήσει ένα τραγικό δεδομένο που επιμένει!

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (ΕΚΤΕΠΝ), που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα σε συνέντευξη Τύπου, το 2008 αναφέρθηκαν στην Ελλάδα 209 και βεβαιώθηκαν 111 αιφνίδιοι θάνατοι από υπερβολική δόση ναρκωτικών, έναντι 253 και 205 αντίστοιχα για το 2007, 276 και 205 για το 2006 και 343 και 325 για το 2005.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, στη Θεσσαλονίκη βεβαιώθηκαν πέρυσι 51 αιφνίδιοι θάνατοι, έναντι μόλις 7 για την Αθήνα, το 2007 είχαν βεβαιωθεί 75 θάνατοι στη Θεσσαλονίκη, έναντι 50 για την Αθήνα, και το 2006 είχαν βεβαιωθεί 62 θάνατοι στη Θεσσαλονίκη, έναντι 102 για την Αθήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2000 είχαν βεβαιωθεί... 200 αιφνίδιοι θάνατοι χρηστών ναρκωτικών στην Αθήνα, έναντι μόλις 49 για τη Θεσσαλονίκη, κατάσταση η οποία αντεστράφη ολοκληρωτικά στα τέλη της δεκαετίας!

Έτσι, οι αιφνίδιοι θάνατοι από υπερβολική δόση ναρκωτικών στην Αθήνα αποτελούν σήμερα μόλις το 6% του σχετικού συνόλου, ενώ οι αντίστοιχοι θάνατοι στη Θεσσαλονίκη αγγίζουν το... 48%!

Σημειώνεται ότι ερευνώνται ακόμη 6 περιπτώσεις θανάτων για το 2005, 13 περιπτώσεις για το 2006, 40 περιπτώσεις για το 2007 και 98 περιπτώσεις για το 2008.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η επιστημονική υπεύθυνη του ΕΚΤΕΠΝ Μαν. Τερζίδου δήλωσε: "Εικάζουμε ότι η διατήρηση των θανάτων σε υψηλά επίπεδα στη Θεσσαλονίκη οφείλεται στο γεγονός ότι η συμπρωτεύουσα στερείται δομών και υπηρεσιών μείωσης της βλάβης, παρέμβασης στην κρίση και δουλειάς στο δρόμο (street work)".

Από την πλευρά του, ο κορυφαίος διεθνώς Έλληνας καθηγητής Ψυχιατρικής Κ. Στεφανής, διευθυντής του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής (ΕΠΙΨΥ), επεσήμανε την ανάγκη για τη διενέργεια ειδικής έρευνας για τα αίτια του υψηλού αριθμού θανάτων στη Θεσσαλονίκη.

Κατά τα λοιπά, η έκθεση του ΕΚΤΕΠΝ διαπιστώνει σταθερότητα στον αριθμό των συστηματικών χρηστών ναρκωτικών τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, καθώς και μείωση στον αριθμό των χρηστών οι οποίοι κάνουν ενέσιμη χρήση ναρκωτικών για το 2008. Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι η χώρα μας σημειώνει σταθερά από τα χαμηλότερα επίπεδα μεταξύ των χωρών - μελών της Ε.Ε. στη διάδοση της χρήσης ναρκωτικών στον γενικό πληθυσμό.

Πάντως, η μακάβρια λίστα αναμονής στον Οργανισμό Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ) "μετράει" περισσότερους από 5.100 χρήστες ναρκωτικών, ενώ περισσότερα από 5.000 άτομα βρίσκονται σε θεραπεία υποκατάστασης και περισσότερα από 2.000 σε "στεγνά" προγράμματα.

Ηράκλειο: Καρκινοβατεί η μονάδα του ΟΚΑΝΑ!
Έτοιμη, εξοπλισμένη και πλήρως στελεχωμένη από τον περασμένο Αύγουστο είναι η θεραπευτική μονάδα υποκαταστάτων του ΟΚΑΝΑ στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο Ηρακλείου Κρήτης, αλλά δεν έχει λειτουργήσει ακόμη!

Αιτία για τη δραματική και ακατανόητη καθυστέρηση είναι η απόφαση της τεχνικής υπηρεσίας του νοσοκομείου να "παγώσει" την κατασκευή του πρόχειρου διαδρόμου ο οποίος θα επιτρέπει την πρόσβαση στη μονάδα από τη λεωφόρο Ηρακλείου! Το "πάγωμα" της κατασκευής "οφείλεται" αποκλειστικά και μόνο στην προκήρυξη των πρόσφατων εθνικών εκλογών, αλλά δεν έχει βγει ακόμη από την... "κατάψυξη", με θύματα τους 75 χρήστες ναρκωτικών οι οποίοι έχουν γίνει δεκτοί στο πρόγραμμα χωρίς να μπορούν ακόμη να λάβουν τη θεραπεία τους!

Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009

Κινδυνεύει να κλείσει η Σχολή Τυφλών στη Θεσσαλονίκη!

http://www.syriza.gr/press/anakoinoseis/kindyneyei-na-kleisei-i-scholi-tyflon-sti-thessaloniki


Επίσκεψη αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ στη Σχολή Τυφλών. Διαβάστε τη δήλωση του Τ. Κουράκη

Ο βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Α΄Θεσσαλονίκης, Τάσος Κουράκης, συνοδευόμενος από αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη διάρκεια της επίσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Σχολή Τυφλών συναντήθηκε με εργαζόμενους, οι οποίοι συνεχίζουν την επίσχεση εργασίας για ενδέκατη μέρα, και με εκπρόσωπο της διοίκησης του Ιδρύματος Προστασίας Τυφλών Β. Ελλάδος.

Ο Τάσος Κουράκης χαρακτηρίζει ζοφερή την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το ιστορικό Ίδρυμα, λόγω της ανεπαρκούς χρηματοδότησης και της μη ένταξής του στο δημόσιο. Εδώ και 26 χρόνια οι εκάστοτε κυβερνήσεις διά των αρμοδίων Υπουργείων εμπαίζουν το χώρο των Τυφλών με αποτέλεσμα τη συσσώρευση χρόνιων προβλημάτων που απειλούν τη βιωσιμότητα της Σχολής. Στη συνέχεια δήλωσε: «είναι επιτακτική ανάγκη να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους της σχολής και να καλυφθεί το συνολικό έλλειμμα το οποίο ανέρχεται στο ποσό των 700.000 € περίπου, ώστε να επαναλειτουργήσει η Σχολή. Το θέμα της Σχολής πρέπει να απασχολήσει την πόλη της Θεσσαλονίκης και τους φορείς της ώστε η εκπαίδευση και τα προγράμματα κοινωνικής προστασίας που παρέχει με επιτυχία η Σχολή να εξασφαλιστούν από τον τακτικό προϋπολογισμό του Κράτους. Οι προσπάθειες του ΣΥ.ΡΙΖ.Α στο αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουν στόχο την εύρυθμη λειτουργία του ιδρύματος, η οποία θα επιτευχθεί με την εξασφάλιση γενναίας χρηματοδότησης προκειμένου να καταρτιστούν νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και να διευρυνθούν οι δραστηριότητές του για την καλύτερη δυνατή κοινωνική ένταξη των ανθρώπων με προβλήματα όρασης».

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2009

Οι ιστορικοί τέχνης έγιναν φύλακες μουσείου!

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=12/10/2009&id=91186


Με λουκέτο απειλείται το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΜΜΣΤ) στη Θεσσαλονίκη, που φέτος συμπλήρωσε 30 χρόνια λειτουργίας.

Ξανθίππη Χόιπελ του ΜΜΣΤ και Κυριάκος Κατζουράκης του ΑΠΘ εν μέσω αποφοίτων της Σχολής Καλών Τεχνών, που συμμετέχουν στην καθιερωμένη ετήσια έκθεση Η μη τήρηση της προγραμματικής σύμβασης από το υπουργείο Πολιτισμού και η σταδιακή μείωση της χρηματοδότησης κατά 50%, έχει φέρει τους ανθρώπους του μουσείου σε απόγνωση, και τους 18 εργαζόμενους, που είναι της τάξης των 700 ευρώ, σε αγωνία για το μέλλον.

«Δεν ζητιανεύουμε. Θέλουμε να γίνει αξιολόγηση. Να φανεί ποιοι παράγουν έργο και ποιοι όχι. Ποιοι προσφέρουν στην τέχνη και στην πόλη», λέει η πρόεδρός του Ξανθίππη Χόιπελ.
Η προγραμματική σύμβαση με το ΥΠΠΟ ενίσχυε το μουσείο με 500.000 ευρώ σε ετήσια βάση. Επί Τατούλη μειώθηκε στα 480.000, επί Βουλγαράκη στα 400.000, επί Λιάπη στα 350.000 και επί Σαμαρά στα 200.000 ευρώ. Η υπόσχεση του τελευταίου ότι θα δώσει ακόμη 150.000 ευρώ, δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, τονίζει η Ξ. Χόιπελ.

Παράλληλα, τα λειτουργικά έξοδα αυξάνουν χρόνο με το χρόνο. Η λειτουργία του 4.500 τ.μ. ΜΜΣΤ και του μουσείου της Αθήνας -που του δώρισε η Αλέξ Μυλωνά- μαζί με τις μισθοδοσίες, τη θέρμανση, την ασφάλεια των κτηρίων, των εκθέσεων και της συλλογής (πάνω 1.600 έργα), αγγίζουν τα 650.000 ευρώ το χρόνο. Τα μέλη του μουσείου και οι εργαζόμενοι προσφέρουν εθελοντική εργασία για τη προετοιμασία των εκθέσεων, και όχι μόνο. «Τη φύλαξη του κτηρίου την κάνουν ιστορικοί της τέχνης, τα μέλη και κάποιοι συνεργάτες εργάζονται εθελοντικά, κάνουν δωρεές, προαγοράζουν μεγάλο αριθμό του επετειακού τόμου του μουσείου. Και οι χορηγίες δίνονται πλέον με το σταγονόμετρο, αν και δεν έχει μείνει πόρτα που να μην την έχουμε χτυπήσει», υπογραμμίζει η Ξ. Χόιπελ.
Για να μπορέσει να βγάλει κάποια χρήματα, το μουσείο οργανώνει λαχειοφόρους αγορές, παζάρια και εκδηλώσεις. «Δεν θα το βάλουμε κάτω. Το μουσείο πρέπει να συνεχίσει να προσφέρει στην τέχνη και στον κόσμο», δηλώνει με πείσμα η Ξ. Χόιπελ.

Μέχρι το τέλος του χρόνου, το ΜΜΣΤ θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα 100 παράλληλων εκδηλώσεων, πέραν των εκθέσεων και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Μία από τις μόνιμες εκθέσεις του τα τελευταία χρόνια, είναι η παρουσίαση των έργων των αποφοίτων της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η φετινή, σε επιμέλεια της Μαρίας Κενανίδου, περιλαμβάνει έργα περισσότερων από 50 αποφοίτων (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, φωτογραφία, εγκαταστάσεις, βίντεο-αρτ και εικαστικές παρεμβάσεις στο χώρο). Διάρκεια ώς 27 Οκτωβρίου.

Το ΜΜΣΤ είναι ένα από τα πέντε μουσεία της Θεσσαλονίκης που συμμετέχουν στη μεγάλη έκθεση «Ο Μιρό της Μαγιόρκα», σε συνεργασία με το Τελλόγλειο Ιδρυμα Τεχνών. Στο πλαίσιο αυτό οργανώνει τις εκθέσεις «Ο Μιρό και ο Υπερρεαλισμός» και «Το Εργαστήρι της Μαγιόρκα» (16 Οκτωβρίου-6 Δεκεμβρίου). Στην πρώτη παρουσιάζονται υπερρεαλιστικά έργα καλλιτεχνών, όπως οι Μαξ Ερνστ, Μαρσέλ Ντισάν, Πολ Κλέε, Φράνσις Πικάμπια και Μαν Ρέι. Στη δεύτερη παρουσιάζονται φωτογραφίες του Ισπανού Φραντσέσκ Καταλά-Ρόκα, που αποτυπώνουν τον Μιρό στην τελευταία περίοδο της καριέρας του.

Για τη συμπλήρωση των 30 χρόνων του, το ΜΜΣΤ οργανώνει την ομαδική έκθεση Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών «Η πρώτη εικόνα» (14 Νοεμβρίου-31 Ιανουαρίου). Θα επεκταθεί και στα άλλα μουσεία της «Κίνησης των Πέντε Μουσείων» της Θεσσαλονίκης.
Φέτος το ΜΜΣΤ επαναλαμβάνει τη σειρά μαθημάτων για τον πολιτισμό του 20ού αιώνα με θέμα «Ιστορικές πρωτοπορίες και μοντέρνα τέχνη» και ομιλητές διακεκριμένους επιστήμονες και πανεπιστημιακούς.

12 στρέμματα αποθήκη στο Δέλτα Αξιού!!!

Τι γίνεται κύριε Νομάρχη;;;


http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=497808


Θεσσαλονίκη: Σάλο έχει ξεσηκώσει η κατασκευή μιας γιγαντιαίας αποθήκης, συνολικού εμβαδού 12 στρεμμάτων, μέσα στην προστατευμένη περιοχή του Δέλτα Αξιού - Λουδία - Αλιάκμονα, ενώ αναπάντητο παραμένει το ερώτημα με ποιους όρους η νομαρχία έδωσε τη σχετική άδεια.

Χθες ο προϊστάμενος εισαγγελέας Πρωτοδικών Δημήτρης Παπαγεωργίου, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης του Δέλτα, Θεμιστοκλή Κουϊμτζή, διέταξε κατεπείγουσα έρευνα προκειμένου να διερευνηθεί η νομιμότητα του περιβαλλοντικού αυτού τερατουργήματος. Στην έγγραφη παραγγελία του προς τον αρμόδιο για περιβαλλοντικά θέματα εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Στέφανο Ζαρκαντζιά ζητά να εξεταστεί τυχόν διάπραξη ποινικών αδικημάτων προβλεπόμενων στον Ποινικό Κώδικα (λ.χ. παράβασης καθήκοντος, ψευδούς βεβαίωσης κ.λπ.) που εμπίπτουν στον νόμο 1650/86 για την προστασία του περιβάλλοντος και τα οποία ενδεχομένως τελέστηκαν κατά την έκδοση αδειών ανέγερσης του "γιγαντιαίου" αποθηκευτικού χώρου, στη Ζώνη Γ' του Εθνικού Πάρκου Δέλτα Αξιού - Λουδία - Αλιάκμονα χωρίς την προβλεπόμενη γνώμη του Φορέα.

Τη θηριώδη κατασκευή εντόπισε αρχικά ένας φύλακας του Φορέα Διαχείρισης του Δέλτα και αμέσως καταγγέλθηκε το γεγονός, ενώ όλοι οι αρμόδιοι έμειναν άναυδοι για το ότι δόθηκε άδεια για μια τέτοια αποθήκη. Μέλη της διοίκησης του Φορέα κάνουν λόγο για σκάνδαλο και ήδη έχουν καταγγείλει την όλη υπόθεση στο Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και στην Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Ο πρόεδρος του Φορέα, Θεμιστοκλής Κουϊμτζής, φωτογραφίζει ως υπεύθυνη τη νομαρχία, ενώ την ίδια ώρα φθάνουν πληροφορίες ότι έχουν εκδοθεί και άλλες άδειες οικοδόμησης εντός των ορίων της προστατευόμενης περιοχής, κάτι που εντείνει την ανησυχία για το μέλλον του βιότοπου.


Ακύρωση της ΚΥΑ για το Δέλτα ζητεί ο ΔΣΘ

Στο μεταξύ, ο Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ζητεί την ακύρωση της ΚΥΑ με τίτλο: “Χαρακτηρισμός των χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών των εκβολών των ποταμών Γαλλικού, Αξιού, Λουδία και Αλιάκμονα, της Αλυκής Κίτρους και της λιμνοθάλασσας Καλοχωρίου και της ευρύτερης περιοχής τους ως Εθνικού Πάρκου και καθορισμός χρήσεων, όρων και περιορισμών δόμησης”.

Όπως εξηγεί σε σχετική ανακοίνωση, με την ενέργειά του αυτή ο ΔΣΘ “επιδιώκει τον εξαναγκασμό της πολιτείας σε ριζική και με όρους αυξημένης περιβαλλοντικής προστασίας επαναδιαπραγμάτευση του σχετικού πλαισίου”, καθώς, όπως διαπιστώθηκε σε ειδική ημερίδα με θέμα “Οι κίνδυνοι για τα οικοσυστήματα της ευρύτερης περιοχής του Δέλτα Αξιού από την εφαρμογή της πρόσφατης Κοινής Υπουργικής Απόφασης αρ. 12966/14-5-2009”, υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις και αντιρρήσεις για το επίπεδο προστασίας της περιοχής.

Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009

Για το Δημαρχείο-σκάνδαλο της Θεσσαλονίκης!!!

http://www.tvxs.gr/v23087

Τη Δευτέρα εγκαινιάζεται το πολυσυζητημένο, για την αισθητική και το κόστος κατασκευής του, νέο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, στο χώρο του πρώην στρατοπέδου Τσιρογιάννη. Ωστόσο, απούσες από τη φιέστα του δημάρχου, Βασίλη Παπαγεωργόπουλου, δηλώνουν ότι θα είναι οι δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Να απόσχουν από τα εγκαίνια και να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις επιλογές της δημοτικής αρχής καλούν και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. «Στην τελευταία φιέστα του κυρίου Παπαγεωργόπουλου για την οποία αναβοσβήνει εδώ και μήνες τα φώτα αναζητώντας εναγωνίως κάποιον να του κόψει την κορδέλα, την Δευτέρα, στα εγκαίνια του νέου δημαρχείου, η παράταξη μας θα είναι από την πλευρά των πολιτών. Των πολιτών που ζητούν διαφάνεια στην διαχείριση του δημοτικού χρήματος, έργα ουσίας , προσβασιμότητα, ελεύθερους χώρους, πράσινη αρχιτεκτονική ενεργειακής εξοικονόμησης και σεβασμό στο φυσικό, στο ιστορικό και το δομημένο περιβάλλον», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης, «Θεσσαλονίκη, Πρωταγωνίστρια», της Χρύσας Αράπογλου.

Την απουσία τους από την τελετή των εγκαινίων που θα γίνουν στις 7 το απόγευμα υπογραμμίζουν σε ανακοίνωσή τους και τα μέλη της παράταξης «Πρωτοβουλία», που δηλώνουν ότι τα ίδια δε γιορτάζουν και θα βρίσκονται στο απέναντι πεζοδρόμιο για σιωπηρή διαμαρτυρία, στην οποία καλούν και πολίτες να συμμετάσχουν.

Mε την πλάτη στο μέλλον
Ραντεβού στις 6.30 το απόγευμα στα εγκαίνια του νέου δημαρχείου δίνει με τους πολίτες η παράταξη «Θεσσαλονίκη των Πολιτών και της Οικολογίας», η οποία εξηγεί τους λόγους για τους οποίους προχωρά σ’ αυτή την πρωτοβουλία: «Στρατηγείο για τη διοίκηση και την ανάπτυξη της πόλης τον 21ο αιώνα και ταυτόχρονα στολίδι της πόλης», βαφτίζει γεμάτη έπαρση η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης το νέο Δημαρχιακό Μέγαρο που εγκαινιάζει τη Δευτέρα στο πρώην στρατόπεδο Τσιρογιάννη. Ευγενής η φιλοδοξία, την προδίδει όμως η κραυγαλέα κατασκευή των 14.500 τ.μ. που μας κόστισε 55 εκ. ευρώ, καθώς αποπνέει τη ματαιοδοξία και τον παρωχημένο μεγαλοϊδεατισμό της σημερινής πλειοψηφίας του Δήμου. Γι’ αυτό και συγκεντρώνει τα «πυρά» των κατοίκων της πόλης που δεν συμμερίζονται το παραλήρημα μεγαλείου του Δημάρχου που, αντί να χτίζει σχολεία, χτίζει παλάτια! Και μάλιστα τη στιγμή που ο Δήμος βουλιάζει στα χρέη από την κακοδιαχείριση και τις υπεξαιρέσεις. Γιατί η άκριτη χωροθέτησή του έχει καταστρέψει μία από τις κεντρικότερες περιοχές συνεχούς πρασίνου της πόλης, όπου ο αέρας των υψωμάτων της συναντούσε την αύρα της θάλασσας, ενώ κόπηκαν ένα σωρό δέντρα που “αντικαταστάθηκαν” με πανάκριβα φυτά εισαγωγής.
Γιατί σε μια πόλη με σημαντικό ιστορικό παρελθόν και εξίσου
σημαντικό κτιριακό απόθεμα, η κατασκευή ενός νέου κτηρίου αντί της επανάχρησης ενός ιστορικού κτηρίου από τα τόσα που διαθέτει η Θεσσαλονίκη, για την κεντρικότερη λειτουργία της, αποτελεί μία κατεξοχήν ανιστόρητη και αντι-περιβαλλοντική συμπεριφορά. Είναι μία επιλογή που αδιαφορεί για τη συνολική πολεοδομική οργάνωση της πόλης και την ανάδειξη σε αυτήν του ιστορικού τοπίου και των κτισμάτων του. Είναι καταστρεπτική, γιατί προωθεί τη χωροθέτηση κεντρικών λειτουργιών στους ελάχιστους εναπομείναντες ελεύθερους χώρους και, το χειρότερο, εγκαινιάζει το χτίσιμο των στρατοπέδων. Είναι καταστρεπτική, γιατί μαζί με το επίσης μεγαλιθικό Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» καταλαμβάνει απόλυτα μια περιοχή που πριν λίγα χρόνια παρείχε την απρόσκοπτη επαφή της πόλης από την παραλία έως τα κάστρα και το Σέιχ Σου. Είναι αρνητική παρέμβαση γιατί ο βαρύς όγκος του νέου δημαρχείου καταπίνει κυριολεκτικά το Βυζαντινό Μουσείο, αποκόπτοντάς το από το θαλάσσιο ορίζοντα. Για να μη μιλήσουμε για την απίστευτη συσσώρευση στο πίσω δώμα του δημαρχείου των κλιματιστικών μηχανημάτων του που προσβάλλουν το πρόσωπο του Μουσείου Γιατί κλείνει τον ορίζοντα για τις βασικές πολιτιστικές μονάδες της πόλης, αφού αποκλείει κάθε μελλοντική επέκταση των Μουσείων. Γιατί, αντί να αποτελέσει πιλότο πράσινου κτηρίου στην πόλη, δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη ούτε καν για την εσωτερική λειτουργία του-τη στιγμή που άλλες πόλεις αναδεικνύουν τέτοια κτήρια σε πυλώνα δημιουργικής διοίκησης & πρακτικής. Γιατί θα αυξήσει το κυκλοφοριακό φόρτο σε ένα ήδη επιβαρημένο σημείο της πόλης. Με αφορμή τα σημερινά εγκαίνια του νέου Δημαρχείου της Θεσσαλονίκης θέλουμε να διακηρύξουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε: -Καμία πλέον καταπάτηση των ελεύθερων χώρων που μας απομένουν Θα υπερασπίσουμε το δικαίωμα των πολιτών να ξαναχρησιμοποιήσουν τα ιστορικά και μνημειακά κτήρια της πόλης για τις κοινόχρηστες λειτουργίες της -Θα υποστηρίξουμε την με κάθε τρόπο διάσωση και ανάδειξη του ιστορικού τοπίου της Θεσσαλονίκης -Θα απαιτήσουμε την ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος με την εφαρμογή πολιτικής για προστασία των οικοσυστημάτων, οικολογικής διαχείρισης και περιβαλλοντικού σχεδιασμού των λειτουργιών και των υποδομών της πόλης. «Τα σπίτια φτιάχνουν ένα άστυ, αλλά οι πολίτες φτιάχνουν μια πόλη», έγραφε ο Ρουσσώ, απαντώντας σε όσους ήθελαν τις πόλεις σύμβολα μιας συγκεντρωτικής-αυταρχικής εξουσίας και όχι μια διαλεκτική, δημοκρατική σύνθεση λειτουργιών».