Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Μετανάστες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Μετανάστες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Για τους μετανάστες!

 300 μετανάστες εργάτες που ζουν στην Κρήτη. Οι πιο πολλοί, από αυτούς που μπήκαν στη χώρα "παράνομα". Από τους ίδιους δρόμους που περνάν εμπορεύματα και κεφάλαια. "Νόμιμα". Για αυτό και όταν εδώ ζητάμε αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων και στη φορολογία των επιχειρήσεων μας απαντούν πως  σε αυτήν την περίπτωση οι επιχειρηματίες θα πάρουν τις βιομηχανίες τους και θα "μεταναστεύσουν", αφού είναι δικαίωμα τους. Ή πως οι εφοπλιστές θα δηλώνουν τα πλοία τους σε λιμάνια άλλων χωρών. Βεβαίως, το ότι από τους πατριώτες Έλληνες εφοπλιστές η χώρα εισπράττει κάθε χρόνο μόλις 12 εκατομύριο ευρώ ενώ από τους μετανάστες 50(!) εκατομμύρια από τις πράσινες κάρτες, είναι μια αλήθεια που δεν έχει και πολύ χώρο στο δημόσιο λόγο.

Ξεφύγαμε όμως. Πάμε πάλι. 300 μετανάστες εργάτες. Στους οποίους για δέκα χρόνια η Ελλάδα έλεγε: "Μπήκατε παράνομα. Αλλά επειδή χρειάζομαι φτηνά εργατικά χέρια για τα χωράφια, τις οικοδομές και το... θαύμα των Ολυμπιακών Αγώνων, θα σας κρατήσω στη χώρα όσο θα έχετε δουλειά". Και μετά ήρθε η κρίση, η αύξηση της ανεργίας και της ανασφάλιστης εργασίας. Οι μετανάστες μένουν χωρίς ένσημα και η Ελλάδα θέλει, όπως λέμε, να τους πετάξει "σαν την τρίχα από το ζυμάρι". Να τους ξεφορτωθεί. Τόσο απλά.

Και αυτοί οι 300 εργάτες αποφασίζουν πως από το να παίζουν κάθε μέρα τη ζωή τους, από το κυνήγι της καθημερινής επιβίωσης, προτιμούν να δώσουν μία μεγάλη μάχη και "ή να νικήσουν ή να χαθούν". Σας θυμίζει κάτι; Είναι η περήφανη απόγνωση, ο τιμημένος μονόδρομος της απόφαση των επαναστατών του 1821 όπως αποτυπώνεται στη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, στην Επίδαυρο. Να νικήσουμε ή να χαθούμε, τόσο απλά. Τελικά ο αγώνας για την ελευθερία είναι καθολικός ή μας συγκινεί μόνο κατά περίπτωση;

Και αυτοί οι 300 αποφασίζουν να τρέξουν την ανηφόρα του θανάτου. Να κάνουν απεργία πείνας. Ναι, αυτοί το αποφάσισαν. Είναι δύσκολο φαίνεται να δεχτούμε ότι οι μετανάστες εργάτες είναι νοήμονα όντα και προέρχονται και αυτοί από χώρες με ιστορικό παρελθόν και αγωνιστικό φρόνημα, άρα μπορούν να αποφασίζουν μόνοι τους για τις μεθόδους του αγώνα τους. Είναι δύσκολο να δεχτούμε πως δεν είναι κατευθυνόμενοι, πως δεν "τους έβαλαν αυτές τις ιδέες" κάποιοι άλλοι. Μάλλον χρειαζόμαστε μια μικρή ενδοσκόπηση για να μας πείσει πως ο ρατσισμός, με τη μορφή της υποτίμησης της πολιτισμικής ταυτότητα του άλλου, μπορεί να ζει μέσα μας.

Και αυτοί οι 300 ζητούν τη βοήθεια Ελλήνων αλληλέγγυων και υποστηρικτών τους για να πραγματοποιήσουν τον αγώνα τους. Ο οποίος, για να έχει απήχηση, πρέπει να γίνει στις μεγάλες πόλεις, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, πράγμα το οποίο οι μετανάστες το σκέφτηκαν αλλά που δεν μπορούν να το συλλάβουν οι ευφυείς Έλληνες που αναρωτιόνται "και γιατί δεν έμειναν στην Κρήτη;". Και ο αγώνας αυτός έπρεπε κάπου να στεγαστεί. Εκτός αν τα ανθρωπιστικά και τα χριστιανικά αισθήματα κάποιου επιτρέπουν να μένει ένας εξασθενημένος απεργός πείνας στο δρόμο μέσα στην παγωνιά. Και αφού άλλος χώρος δεν βρίσκεται (αφού πριν και μετά τα γεγονότα ο Δήμος, η ΓΣΕΕ, η Εκκλησία σφύριζαν αδιάφορα!) μένει μόνο ο χώρος που είναι συνυφασμένος με την προστασία των κοινωνικών αγώνων, το πανεπιστήμιο.

Και πάμε λοιπόν εκεί. Σε ένα άδειο κτίριο της Νομικής, το οποίο δεν χρησιμοποιείται για μαθήματα. Στο οποίο δεν γίνεται κάποια αθέμιτη ενέργεια, αλλά μία κατάληψη με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Φοιτητών. "Παράνομη", λένε κάποιοι, αφού ο πρόεδρος της σχολής δεν έδωσε την άδεια του. "Παραβίαση του ασύλου", λένε. Πράγμα που σημαίνει πως ΟΛΕΣ οι φοιτητικές καταλήψεις που αποφασίζονται από φοιτητικούς συλλόγους είναι παράνομες και παραβιάζουν το άσυλο. Είναι αστείοι οι νομολάτρες που το υποστηρίζουν αυτό, διότι βάσει νόμου (!) παραβίαση του ασύλου νοείται μόνο από τα Σώματα Ασφαλείας και όχι από πολίτες. Τι να κάνουμε...

Και ξαφνικά το σύστημα εξεγείρεται. Η κυβέρνηση, που τρέχει πίσω από τα ΜΜΕ, που τρέχουν πίσω από την ακροδεξιά, που τρέχει πίσω από τον οπορτουνισμό της, ανακαλύπτουν όλοι μαζί το πολύτιμο - άδειο - γιαπί της Νομικής. Πάνω από όλα όμως "ανακαλύπτουν" τον εχθρό. Βρίσκουν την ευκαιρία να δείξουν στον  λαό ένα βολικό εχθρό, έναν αντίπαλο του χεριού του που στο πρόσωπο του να συμπυκνώνονται όλα τα δεινά: τους μετανάστες. Αφού δεν μπορείς να τα βάλεις με την κυβέρνηση, βάλ' τα με αυτούς, αφού δεν μπορείς να τα βάλεις με αυτούς που διαλύουν η χώρα, τους θεσμούς και τις δομές της βάλ' τα με αυτούς που κατέλαβαν ένα άδειο κτίριο. Και αφού η κυβέρνηση τσαλακώνεται συνέχεια μπροστά στις αγορές, τις τράπεζες, την Τρόικα και την Μέρκελ κάπως πρέπει να φτιάξει το προφίλ της. Θα δείξει πυγμή και πασοκοτσαμπουκά στους μετανάστες, θα το παίξει δυνατή εκεί που την παίρνει.

Και οι μετανάστες εργάτες τελικώς μεταφέρονται, υπό την απειλή της εισόδου των ΜΑΤ, αφού ο πρόεδρος της Νομικής αποφάσισε να κλείσει τη σχολή. Θεωρήθηκε πως παρεμποδίζονται τα μαθήματα (σε ένα άδειο κτίριο!) και υπήρχε κίνδυνος διάδοσης μολυσματικών ασθενειών (ενώ η διαρκής παρουσία γιατρών στο χώρο εγγυόταν το αντίθετο). Και όλοι ξεφύσηξαν ανακουφισμένοι, ειρωνευόμενοι κάποιοι την μεταφορά σε ένα νεοκλασικό κτίριο, ακόμη και μεμφόμενοι ακόμη το κράτος που θα πληρώσει το ενοίκιο για το χώρο. Όλοι, εκτός από τους μετανάστες εργάτες και τους αλληλέγγυους. Που είδαν τους μισούς απεργούς πείνας να κοιμούνται στο υπόγειο του κτιρίου και στην αυλή, χωρίς θέρμανση. Που είδαν στην πρώτη βροχή το χώρο να πλημμυρίζει και τους εξασθενημένους απεργούς να τρέχουν στη βροχή. Που είδαν την υγεία των απεργών να επιδεινώνεται πιο γρήγορα, λόγω του κρύου.

Και τώρα; Ποια η λύση; Η λύση δίνεται στο χαρακτηριστικό που επιμένω όλη αυτή την ώρα να κολλάω δίπλα στο "μετανάστες". Αυτό το "εργάτες". Οι μετανάστες είναι η τελευταία πέτρα της κοινωνικής πυραμίδας. Είναι οι πιο αδύναμοι από τους αδύναμους. Και είναι το πιο εύκολο να στραφούν οι φτωχοί εναντίον των πιο φτωχών, οι Έλληνες εργάτες εναντίον των ξένων εργατών. Παλιά ιστορία, διαίρει και βασίλευε το λέγαμε πάντα. Το δύσκολο είναι να σηκώσουμε το κεφάλι μαζί με τους μετανάστες, το δύσκολο είναι να δούμε στα μάτια την αλήθεια και τις πραγματικές αιτίες της κρίσης. Το δύσκολο είναι να κοιτάξουμε τους ίδιους τους απεργούς πείνας και να τους ευχαριστήσουμε που αγωνίζονται και για λογαριασμό μας! Γιατί αυτοί είναι μαζί μας η νέα γενιά της εργατικής τάξης. Της εργατικής τάξης που δεν είναι πια μόνο στα εργοστάσια και στις οικοδομές αλλά έχει μέσα της και το τεράστιο δίκτυο της παροχής υπηρεσιών, από τους σερβιτόρους και τους μάγειρες μέχρι τα παιδιά των βιβλιοπωλείων και τους ντελιβεράδες. Τους νέους πτυχιούχους που τρέχουν σε γραφεία για κακοπληρωμένα ανασφάλιστα δεκάωρα. Τους μηχανικούς που δουλεύουν με μπλοκάκι, τους νέους δικηγόρους που βγάζουν στο τζάμπα όλη τη λάντζα του γραφείου, τους δημοσιογράφους που γράφουν αμισθί, με την ελπίδα να κάνουν όνομα στο επάγγελμα τους. Όλους αυτούς που βιώνουν αυτό που απλούστατα λέγεται "εκμετάλλευση". Αλήθεια, όλοι οι παραπάνω,με ποιον έχουμε περισσότερα κοινά; Με το εργάτη γείτονα μας (Έλληνα ή μετανάστη) ή με τον Πρετεντέρη και τους κυρίους της σοσιαλακροδεξιάς συγκυβέρνησης;


Σε λίγες μέρες το ζήτημα μπαίνει σε νέα τροχιά. Η προθεσμία των 15 ημερών λήγει και η κυβέρνηση θα δώσει εντολή για τη βίαιη απομάκρυνση των μεταναστών, ώστε να απελαθούν. Για άλλη μια φορά σε αυτή τη χώρα θα συγκρουστούν η νομιμότητα με το δίκιο. Για άλλη μια φορά θα θυμηθούμε πως ό,τι είναι νόμιμο δεν είναι κατ΄ανάγκην και ηθικό. Και ο καθένας θα πάρει μεριά, εκεί που του λέει το ήθος του, εκεί που του ορίζουν οι αρχές και η ζωή του. Η δικιά μας μεριά όμως, μας έχει ήδη διαλέξει. Μας διάλεξε εκείνο το παγωμένο βράδυ του Γενάρη έξω από τη Νομική που συγκεντρωμένοι για να προστατεύσουμε τους μετανάστες και το άσυλο και περικυκλωμένοι από τα ΜΑΤ, περιμέναμε την έξοδο των απεργών πείνας από το κτίριο. Και τότε τους είδαμε. Τους είδαμε να σηκώνονται από τα κρεβάτια τους, να έρχονται στα παράθυρα του κτιρίου, να τα πλημμυρίζουν με την εικόνα τους και να μας χαιρετάν, να φωνάζουν μαζί μας τα συνθήματα μας, να μας λένε ευχαριστώ και πως θα νικήσουμε. Δεν ξέρανε πως εμείς τους ευχαριστούσαμε για εκείνες τις στιγμές. Η δικιά μας πλευρά όμως μας διάλεξε και όλα αυτά τα βράδια, στην κρύα και υγρή αυλή του νεοκλασικού, που μέναμε ως το πρωί. Δεν έχουμε να σκεφτούμε κάτι. Δεν έχουμε να ζυγίσουμε κανένα κόστος. Οι άνθρωποι μας, οι οργανώσεις μας, το κόμμα μας βγήκαν μπροστά και έβαλαν πλάτη στον αγώνα και μέτωπο στην ενορχηστρωμένη επίθεση. Το κλίμα του φόβου και του πανικού που γεννάει η προπαγάνδα τα έχουμε ξαναζήσει και έχουμε πληρώσει το τίμημα, όπως στον Δεκέμβρη του 2008. Από εκεί όμως μάθαμε πως ο μόνος τρόπος να μην σε κυριεύσουν ο φόβος και το ψέμα, είναι να τα κοιτάξεις κατάματα.


Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

H ηθοποιός Μαρία Κανελοπούλου για τον Άγιο Παντελεήμονα.

Η Μαρία Κανελοπούλου, ηθοποιός και κάτοικος του Αγίου Παντελεήμονα γίνεται η φωνή των δημοκρατών πολιτών της περιοχής. Δείχνει μία άλλη πλευρά της κοινωνίας, το δρόμο για να σπάσει το βασικό μέσο κοινωνικής επιβολής,  δηλαδή ο φόβος που κυριεύει μετανάστες και Έλληνες και θρέφει την ακροδεξιά, επιτρέποντας της να στρατολογεί παιδιά στα σχολεία της περιοχής. Και γνωρίζοντας τη σχέση της ακροδεξιάς με τη στρατιωτική κουλτούρα, ο όρος "στρατολόγηση" γίνεται δυστυχώς κυριολεκτικός...

Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 15ου ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Ώρα έναρξης: 18:00
Τιμή εισόδου: 6 ευρώ


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ
Κεντρική Σκηνή, ώρα 21.30
Deus Ex Machina, Skaribas, Les SkartOi!, Dustbowl
Μεταναστευτική Σκηνή, ώρα 21.30
Συγκροτήματα 2ης και 3ης γενιάς σε Ηiphop, rock, grunge
DJ Theo, Familia Ideale, Kurorat Fiks, Fried Rice, Le blonc
Στη Ρεμπέτικη Σκηνή, ώρα 23.00 η Ματούλα Ζαμάνη


ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ, ώρα 19.30

Frontex, θωράκιση των συνόρων, συρρίκνωση του πολιτικού ασύλου: Αγώνες για το δικαίωμα στη μετακίνηση
Γιώργος Μανιάτης, Δίκτυο Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών
Νασίμ Μοχαμεντί, Αφγανός πρόσφυγας
Βασίλης Τσιάνος, «Κανένας Άνθρωπος δεν είναι Λαθραίος», Αμβούργο
Εκπρόσωπος της Κίνησης «Αλληλεγγύη στους Πρόσφυγες», Σάμος

Μποϊκοτάζ στο ισραηλινό απαρτχάιντ
Τζαμάλ Τζουμάα, Παλαιστινιακή Εθνική Επιτροπή για το Μποϊκοτάζ στο Ισραήλ, Stop the Wall Campaign
Παρεμβάσεις από τους/τις
Γιώργος Γαλάνης, Καμπάνια «Ένα Σχολείο για τη Γάζα»
Μιχιάρ Εκτάμι, Ένωση Παλαιστίνιων Εργαζομένων
Γιώργος Κ., Πρωτοβουλία «Ένα Καράβι για τη Γάζα»
Νόρμα Ρισμάουι, Σύλλογος Al-Awda (δικαίωμα στην επιστροφή των Παλαιστίνιων προσφύγων)
Συντονισμός: Ομάδα BDS του Συλλόγου Ιντιφάντα

Για ένα μέτωπο ενάντια στις διακρίσεις: φύλο, μετανάστευση, αναπηρία, μειονότητες και σεξουαλικός προσανατολισμός
Αντρέα Ζιλμπέρτ, Athens Pride
Νάκα Καββουρίνου, Ομάδα Γυναικών της ΟΚΔΕ-Σπάρτακος
Λέα Καλαϊτζή, πτυχιούχος Σπουδών Κώφωσης
Κυριακή Κλοκίτη, Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα
Ήλια Μιγκάρδου, «Πίσω Θρανία», πρωτοβουλία δασκάλων για την εκμάθηση ελληνικών σε μετανάστες και πρόσφυγες
Συντονισμός: Ομοφυλοφιλική Λεσβιακή Κοινότητα Ελλάδας

Αγώνας για την απελευθέρωση των πολιτικών κρατουμένων
Πέτρος Γιώτης, Δράση για την Ελευθερία
Γιώργος Καλαϊτζίδης, πρώην πολιτικός κρατούμενος
Μάνια Μαρκάκη, Σωματείο Μισθωτών Μηχανικών
Σπύρος Φυτράκης, δικηγόρος
Παρέμβαση για τους πολιτικούς κρατούμενους στη Συρία


ΠΡΟΒΟΛΕΣ, ώρα 21.00

«Κυπραίες», 70΄ Σκηνοθεσία-Παραγωγή: Βασιλική Κατριβάνου, Bushra Azzouz. Θα ακολουθήσει συζήτηση με τη σκηνοθέτρια και με Ελληνοκύπριες και Τουρκοκύπριες που έχουν συμμετάσχει στο ντοκιμαντέρ.


ΘΕΑΤΡΙΚΑ, ΔΡΩΜΕΝΑ, ΕΚΘΕΣΕΙΣ, ώρα 21.00

«Ειρήνη» του Αριστοφάνη σε διασκευή Γιάννη Καλατζόπουλου από τη θεατρική ομάδα του ΨΝΑ- 18 ΑΝΩ Τμήμα Κοινωνικής Επανένταξης.

Επίσης…
Performance διάσπαρτες σε όλο το χώρο του Φεστιβάλ με θέμα τη μετανάστευση από την ομάδα ELANADISTIKANOUME, σε συνεργασία με τη χορογράφο Despina-Sophia Stamos (N.Y.C.) του The Modern Dance Awareness Society.
ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ, ώρα 19.00
«Παραμύθι, Κίνηση, Παιχνίδι»: Αφήγηση παραμυθιού με δραματοποίηση από τη χοροθεραπεύτρια Δέσποινα Γρανέτα.
«Παίζω, Τρώω, Ανακαλύπτω»: Το ταξίδι της τροφής από ομάδα ρεφλεξιολόγων-Κ.Ε.Ρ.Ε.
«Κουνήσου από τη θέση σου», τραγουδάμε! Η Ομάδα Κρούσης των Πίσω Θρανίων παρουσιάζει το μελωδικό ξεμάτιασμα στο Δ.Ν.Τ..


ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Κεντρική Σκηνή, ώρα 21.30
Chicks On Speed, Μιχάλης Δέλτα, The Boy, MC Yinka & The Urbanix

Μεταναστευτική Σκηνή, ώρα 21.30
Μεταναστευτικές κοινότητες και οργανώσεις σε παραδοσιακές μουσικές: Πολυφωνικό συγκρότημα «Rodina» (Βουλγαρία), Πολιτιστικός Σύλλογος Μπανγκλαντές «DOEL», Πολιτιστικό Κέντρο Κουρδιστάν
Συγκροτήματα 2ης και 3ης γενιάς σε Ηiphop, rock, grunge: Κώστας Παράξενος, Minus One, The U.N. Band

Στη Ρεμπέτικη Σκηνή, ώρα 23.00 οι Σαμπάχ Attack

ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ, ώρα 19.30

Ενάντια στην δικτατορία του ΔΝΤ
Γουόλντεν Μπέλο, Focus on Global South, Φιλιππίνες
Χόρχε Λουίς Βερμούδες, από το αυτοδιαχειριζόμενο εργοστάσίο Ζανόν, Αργεντινή
Πάνος Κοσμάς, οικονομικός συντάκτης, Κόκκινο
Πέτρος Λινάρδος Ρυλμόν, οικονομολόγος ΙΝΕ/ΓΣΕΕ
Παρέμβαση από το Δίκτυο Καταπολέμησης της Φτώχιας

Κρίση, «εγκληματικότητα», «ασφάλεια» και ακροδεξιά βία
Δημήτρης Καρράς, Νεολαία Ενάντια στο Ρατσισμό στην Ευρώπη, (YRE)
Πέτρος Κωνσταντίνου, Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή
Δημοσθένης Παπαδάτος, Τμήμα Δικαιωμάτων Συνασπισμού
Παρέμβαση απο την κίνηση πολιτών 6ου διαμερίσματος

Ποδόσφαιρο, ρατσισμός και εθνικισμός
Κώστας Μαρματάκης, Δίκτυο fm 91,5 Χανιά
Γιάννης Ανδρουλιδάκης, Δημοσιογράφος
Συμμετέχουν και παρεμβαίνουν εκπρόσωποι συνδέσμων οπαδών

Ναρκωτικά: Παλεύοντας ενάντια στην εξάρτηση και τον αποκλεισμό
Όλγα Αναγνώστου, γιατρός, ΟΚΑΝΑ
Δημήτρης Γιαννάτος, ΚΕΘΕΑ-Mosaic
Κατερίνα Μάτσα, 18-Άνω
Ιρανοί Ναρκομανείς Ανώνυμοι
Παρεμβάσεις από τους Τάσο Κομιτόπουλο, ΑΚΟΑ, και τον Αχιλλέα Δεσποτάκη, πρώην τοξικοεξαρτημένο


ΠΡΟΒΟΛΕΣ, ώρα 21.00
«Από το σκοτάδι στο φως: υπάρχει επανένταξη σ’ ένα κόσμο που σε θέλει στο περιθώριο;»
Ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Μελέτη για την περιπέτεια του Αχιλλέα Δεσποτάκη.
ΘΕΑΤΡΙΚΑ, ΔΡΩΜΕΝΑ, ώρα 19.30
Ζωντανή Βιβλιοθήκη: Βιωματική δράση για τις διακρίσεις, την προκατάληψη, το ρατσισμό και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Επίσης…
Performance διάσπαρτες σε όλο το χώρο του Φεστιβάλ με θέμα τη μετανάστευση από την ομάδα ELANADISTIKANOUME, σε συνεργασία με τη χορογράφο Despina-Sophia Stamos (N.Y.C.) του The Modern Dance Awareness Society.
ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ, ώρα 19.00
Kινητικά παιχνίδια, από εθελοντές του Κέντρου Ημέρας Βαβέλ.
«Κάνε το πείραμα να πετύχει», Παιχνίδια με πειράματα φυσικής για μικρά και «μεγάλα» παιδιά.


ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ
Κεντρική Σκηνή, ώρα 21.30
Θανάσης Παπακωνσταντίνου, Encardia, Salonumuz Klimalidir, Στάθης Δρογώσης.

Μεταναστευτική Σκηνή, ώρα 21.30
Μεταναστευτικές κοινότητες και οργανώσεις σε μουσικοχορευτικά σχήματα: Παιδιά από την Κοινότητα της Τανζανίας, Ένωση Αφρικανών Γυναικών, Πολιτιστικό Κέντρο Γεωργίας «Ο Καύκασος»

Παραδοσιακές μουσικές: Κούρδοι της Συρίας «Koma Hawar», Συγκρότημα από την Παλαιστινιακή Παροικία, Natural Sound Revival (Νιγηρία).

Στη Ρεμπέτικη Σκηνή, ώρα 23.00: Ο Θανάσης Γκέκας και το συγκρότημά του.


ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ, ώρα 19.30

Κρίση και ρατσισμός: για την ενότητα εγχώριων και αλλοδαπών εργαζομένων
Αγγελική Βαλσαμάκη, ΟΚΔΕ-Σπάρτακος
Ανρί Κασόνγκο, Action Congo
Θανάσης Κούρκουλας, Κίνηση Απελάστε το Ρατσισμό
Κλικ Νγκέρε, οικιακά εργαζόμενη
Παρέμβαση από το Δίκτυο Ενίσχυσης και Στήριξης Μεταναστριών (ΔΕΣΜΕ)
Ιθαγένεια, εκπαίδευση, και κοινωνικός αποκλεισμός των μεταναστών/ριών
Εγκίντα Λέκαϊ, ψυχολόγος
Βάσω Νικολάου, «Πίσω Θρανία», πρωτοβουλία δασκάλων για την εκμάθηση ελληνικών σε μετανάστες και πρόσφυγες
Ντίνος Παντελίδης, μέλος Δ.Σ. της ΔΟΕ
Δημήτρης Παρσάνογλου, Κοινωνιολόγος
Παρεμβάσεις από την Καμπάνια «Σώστε τον πολυεθνικό παιδικό σταθμό Μούντινγκ Νάυον» της ΚΑΣΑΠΙ και την Act Up

Για την επιστροφή των Μακεδόνων πολιτικών προσφύγων του Εμφυλίου
Σίσσυ Βωβού, Αντιεθνικιστική Αντιμιλιταριστική Πρωτοβουλία
Αλεκσάνταρ Κοβατσέφσκι, Κίνημα για την Κοινωνική Δικαιοσύνη «Λένκα», Μπίτολα
Τάσος Κωστόπουλος, δημοσιογραφική ομαδα ΙΟΣ
Γκιόργκι Κανγκούροφ Ντρούστβο, πολιτικός πρόσφυγας, Σκόπια


ΠΡΟΒΟΛΕΣ, ώρα 21.00

Ταινίες μικρού μήκους με θέμα τη μετανάστευση.


ΘΕΑΤΡΙΚΑ, ΔΡΩΜΕΝΑ, ώρα 19.00

«Μικρές Σκηνές Καθημερινής Βίας», διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ για τις διακρίσεις από την Ακτιβιστική Ομάδα Θεάτρου του Καταπιεσμένου (ΘτΚ) της Διεθνούς Αμνηστίας – Ώσμωσις.
«Κινητά κι ακίνητα», Μονόπρακτη σπονδυλωτή σάτιρα, που γράφτηκε για τη θεατρική ομάδα των μαθητών, ελλήνων και μεταναστών, του 2ου ΤΕΕ Ν. Σμύρνης.
Υπεύθυνη θεατρικής ομάδας: Θούλη Στάικου

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ, ώρα 19.00

Εργαστήρι πηλού
«Tο παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού», από εθελοντές της ΠΥΞΙΔΑΣ.


ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ
Έκθεση σκίτσου για την κρίση
Έκθεση Αντιρατσιστικής Αφίσας από τα Δημιουργικά Κύματα της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας
«Με λένε…», μια ιδιαίτερη έκθεση φωτογραφίας από την Oμάδα «Διάφραγμα 26».
Παραμεθόριος και «no border camp 2009» Όσα είδε ο φακός…
Εξέγερση στο Ιράν. Έκθεση φωτογραφίας με θέμα την ιρανική εξέγερση στις αρχές του 2010.

Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Υπάρχουν "ανθρώπινα σκουπίδια" κ. Κακλαμάνη;;;



Ανακοίνωση του Δικτύου Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών

Δεν είναι τυχαία, είναι ωστόσο αποκαλυπτική μιας ρατσιστικής πολιτικής που ξεδιάντροπα πλέον αδιαφορεί για τα προσχήματα, η επιλογή των ιθυνόντων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να ονομάσουν «καθαρή Αθήνα» τις από κοινού με τη Νομαρχία και το Δήμο της Αθήνας επιχειρήσεις απομάκρυνσης αστέγων, μεταναστών και τοξικοεξαρτημένων από το κέντρο της Αθήνας.

Χρησιμοποιώντας το ίδιο σλόγκαν της Διεύθυνσης Καθαριότητας που επιγράφεται σε κάδους και απορριμματοφόρα, δεν αφήνουν αμφιβολία ότι αναφέρονται σε “ανθρώπινα σκουπίδια” που πρέπει να απομακρυνθούν, να εκτοπιστούν, έτσι ώστε η ανθρώπινη εξαθλίωση να βγει εκτός του οπτικού μας πεδίου, μαζί με τις ενοχές μιας κοινωνίας που παράγει όλο και περισσότερο φτώχια, αποκλεισμό και εξάρτηση, όλο και περισσότερους άστεγους και πεινασμένους.

Κυβέρνηση και τοπικές αρχές, εκείνοι που επί χρόνια αρνούνται να παρέμβουν για την καταπολέμηση του αποκλεισμού και της φτώχιας, είναι εξαιρετικά πρόθυμοι να καταπολεμήσουν τους φτωχούς, τους μετανάστες και μετανάστριες χωρίς χαρτιά, τους άστεγους και τους εξαρτημένους. Εκείνοι που σπαταλούν το δημόσιο χρήμα σε έργα βιτρίνας και αντικαθιστούν την κοινωνική πολιτική με φιλανθρωπικά γκαλά, υιοθετούν εν όψει των δημοτικών και νομαρχιακών εκλογών την ατζέντα της Ακροδεξιάς, επενδύουν στις πολιτικές του φόβου, στην εγκληματοποίηση της μετανάστευσης, στην ενοχοποίηση των αποκλεισμένων για τον αποκλεισμό τους. Και δεν διστάζουν να μιλήσουν ανοιχτά για μια «καθαρή» Αθήνα, χωρίς «ανθρώπους-σκουπίδια», κατά το πρότυπο της επιτροπής κυνηγών μεταναστών του Αγ. Παντελεήμονα και των φασιστικών συμμοριών που τους επικουρούν.

Είναι καιρός να πάψει κάθε αυταπάτη για μια «πιο ανθρώπινη» διαχείριση των ζητημάτων αποκλεισμού και μετανάστευσης από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Είναι σαφές ότι το κατασταλτικό δόγμα μηδενικής ανοχής, δεν επιλύει αλλά μεταθέτει και εντείνει τα κοινωνικά προβλήματα, ότι περισσότερο αποτελεί επικοινωνιακό τέχνασμα προς άγραν ψήφων, στρατηγική για την διαχείριση της κοινωνικής ανασφάλειας μέσω του περιορισμού των δικαιωμάτων.

Όμως η μόνη ασφάλεια είναι η ασφάλεια των δικαιωμάτων, της αλληλεγγύης και του κοινού αγώνα ντόπιων και μεταναστών για μια ζωή με αξιοπρέπεια. Σε αυτή την κρίσιμη περίοδο καθένας και καθεμιά μας πρέπει να πάρει θέση και να αντισταθεί στην κοινωνική νομιμοποίηση του ρατσισμού, στη μετατροπή των μεταναστών σε αποδιοπομπαίους τράγους της οικονομικής κρίσης και των αντικοινωνικών πολιτικών.

Να διεκδικήσουμε ξενώνες για τους άστεγους και δομές στήριξης των τοξικοεξαρτημένων. Να μην επιτρέψουμε καμία εκκένωση χώρων μαζικής διαμονής μεταναστών χωρίς τη μεταστέγαση τους σε Ανοιχτά Κέντρα Φιλοξενίας.

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2010

Δίνει ρέστα στη Βουλή ο Ψαριανός για την ιθαγένεια!!!



ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Το λόγο έχει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γρηγόρης Ψαριανός για έξι λεπτά.

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Θέλω να με συγχωρέσετε και εσείς και οι συνάδελφοι γιατί για πρώτη φορά σήμερα δεν φοράω γραβάτα και κουστούμι και ήρθα με ξεκούμπωτο πουκάμισο γιατί έχω ένα μπλουζάκι που λέει “New York”.

Δεν είμαι φίλος των Αμερικανών, ξέρετε, ούτε πράκτορας του Σόρος. Δεν είμαι καθόλου φίλος των Αμερικανών, αλλά στη Νέα Υόρκη δεν υπάρχει ούτε ένας Αμερικανός διότι η καθιστή αρκούδα πέθανε, δολοφονήθηκε. Ο άγριος βούβαλος απαλλοτριώθηκε, δεν υπάρχει Αμερικανός στη Νέα Υόρκη και σε όλη την Αμερική. Είναι Έλληνες, Πορτορικάνοι, Ιταλοί, Πολωνοί, Τούρκοι, Αλβανοί, μπερδεμένοι, αγνώστου πατρός και μητρός, Αφρικανοί, Ουζμπέκοι, Αζέριοι και είναι Αμερικανοί πολίτες. Με υπερηφάνεια κουνάνε την αμερικανική σημαία και οι άλλοι Αμερικανοί, οι άλλοι ξένοι Αμερικανοί τους χειροκροτούν. Και εδώ δεν αφήνουμε τα Ελληνόπουλα που γεννήθηκαν στην Ελλάδα και που πάνε στα ελληνικά σχολεία να μιλήσουν τη μόνη γλώσσα που ξέρουν και τους αρνούμαστε τη σημαία, τη μόνη που έχουν. Γιατί αν πάνε στην Κένυα, στην Τανζανία ή στη Ζανζιβάρη δεν υπάρχουν εκεί αλλά δεν υπάρχουν ούτε εδώ, δεν υπάρχουν πουθενά, δεν ζουν. Δεν υπάρχουν, είναι μη υπαρκτά άτομα και έχουν φθάσει μέχρι το Πανεπιστήμιο. Μπορεί να διδάξουν και στα ελληνικά Πανεπιστήμια και να μην έχουν ακόμη χαρτιά.

Είναι ντροπή να μιλάμε για τα αυτονόητα. Να έχουμε αντεγκλήσεις και διαξιφισμούς για πράγματα που, στην κοινή λογική του ανθρώπου, του ανθρώπινου ζώου έχουν λυθεί εξ ορισμού, από κτήσεως κόσμου.

Και όσοι αρέσκονται στα ελληνοπρεπή, στις δηθενιές και στα ελληνικά «παραμυθάκια» να ξέρουν ότι ο πολιούχος τους είναι ο Αίσωπος, ο εθνικός μας παραμυθάς που ήταν ξένος. Εκβράστηκε από τη βόρειο Αφρική ο Αίσωπος. Ήταν μετανάστης, λαθρομετανάστης, λαθροάνθρωπος, λαθροπαραμυθάς, λαθροέλληνας ο Αίσωπος, κύριοι παραμυθάδες.
Αυτή η λογική και αυτή η ιδεολογία, τα παιδιά της οποίας και τα εγγόνια της οποίας έρχονται πάλι σήμερα εδώ να αρνηθούν το αυτονόητο δικαίωμα είναι οι ίδιοι, τα παιδιά και τα εγγόνια αυτών που αρνήθηκαν το αυτονόητο δικαίωμα στις γυναίκες, στους νέους, στους μικρασιάτες, στους πρόσφυγες της Βορείου Ηπείρου, στους πρόσφυγες της Σοβιετίας, σε όλους τους ανθρώπους που μαζεύτηκαν εδώ. Και μπορούμε να προχωρήσουμε σε ελληνοποιήσεις ακαριαία σε ένα βράδυ εάν παίρνουν χρυσά μετάλλια μόνο, αν είναι Ολυμπιονίκες, αν είναι πρωταθλητές και ας μην ξέρουν, γρι ελληνικά και ας μην έχουν καμία σχέση με την Ελλάδα, σε ένα βράδυ τους βγάζουμε όλα τα χαρτιά και πλήρη δικαιώματα.

Θα έπρεπε να ντρεπόμαστε γι’ αυτές τις τραγικές αντιφάσεις. Και στυλοβάτες αυτής της σπέκουλας και της προπαγάνδας της άθλιας νεοδεξιάς, νεοχιτλερικής, νεοφασίζουσας που ακούμε και ανατριχιάζουμε είναι άνθρωποι που είναι θαυμαστές των Γερμανών βασιλέων της Ελλάδας. Αυτοί που έφεραν τον Όθωνα και τον στήριξαν, τους Γλίξμπουργκ, τους Γεώργιους, τους Κωνσταντίνους, τους Αλέξανδρους, τις Φρειδερίκες και τις Άννες-Μαρίες που ήταν όλοι ξένοι και έμαθαν ελληνικά με πενήντα δασκάλους και εντατικά προγράμματα για να τους κάνουμε βασιλιάδες και να καμαρώνουμε γι’ αυτούς.

Ξέρετε, εμένα οι προπαππούδες μου, ο ένας παππούς μου ήταν βασιλόφρονας, ήταν ακραίος βασιλικός. Βέβαια, βρέθηκε στον Ε.Λ.Α.Σ. με τα φυσεκλίκια, γιατί άλλοι βασιλόφρονες την είχαν κάνει για άλλες χώρες και για το Κάιρο και έκαναν την πάπια. Και ο βασιλόφρονας παππούς μου ήταν βασιλόφρονας Ελασίτης και πολέμησε τους Γερμανούς κατακτητές όταν οι ιδεολόγοι και οι στυλοβάτες αυτού του παραληρήματος και της ιδεοληψίας συνεργάζονταν με τους Τσολάκογλου, τους Μανιαδάκηδες, τους Ράλληδες και τους ταγματασφαλίτες όταν οι προπαππούδες τους ήταν συνεργάτες των Τούρκων και των κοτζαμπάσηδων και οι οποίοι ελληνοποιήθηκαν ακαριαία, αν ήταν αυτό που έπρεπε για την εξουσία και για την κρατούσα τάξη και ασφάλεια. Και έγιναν και διοικητές μονάδων και έγιναν και καπετάνιοι σε πλοία και έγιναν και αρχιστρατιωτικοί και ας ήταν Αρβανίτες, ας ήταν Τουρκόσποροι. Ο άλλος ο παππούς μου ήταν τουρκόσπορος. Ήρθε από τη Σμύρνη, από την Τένεδο, εκβράστηκε στην Ελλάδα. Ξέρετε τι έγραφαν οι εφημερίδες οι καθημερινές και οι ακρόπολες τότε; Έγραφαν: «Να φύγει από εδώ η ξυποληταρία, οι τουρκόσποροι και οι παστρικιές, οι Σμυρνιές» να μην πω τα υπόλοιπα.

Αυτά είναι όλα γραμμένα, είναι η ίδια ιδεολογία που πέταγε τους πρόσφυγες που έχασαν τις περιουσίες και την παιδεία τους, τα ωδεία τους, τα γαλλικά τους, τη βαθιά τους ελληνική παιδεία, την έχασαν και εκφράζοντας τη θάλασσα. Όπως τώρα φουκαράδες οι οποίοι δεν είναι αποβράσματα, είναι φυγάδες γιατί δεν αντέχουν εκεί που είναι ή γιατί εκεί που είναι, είναι κόλαση. Δεν έχουν στον ήλιο μοίρα.

Υπάρχουν άνθρωποι σε αυτή τη χώρα που αγωνίστηκαν για δικαιώματα στους νέους, στις γυναίκες, στους πρόσφυγες και τώρα θα αγωνιστούν για το δικαίωμα το αυτονόητο των παιδιών που γεννιούνται στην Ελλάδα και που είναι ελληνόπουλα και είναι ντροπή να ψάχνουμε να βρούμε αν οι γονείς τους είναι νόμιμοι ή παράνομοι.

Οι παππούδες μας ήταν πρόσφυγες, οι γονείς μας ήταν λαθρομετανάστες. Στα τρένα, στα καράβια, στις βάρκες κρύβονταν για να πάνε στην Αμερική. Στο Ellis Island τους είχαν και τους έκαναν εξετάσεις. Το «Αμέρικα Αμέρικα» του Ηλία Καζάν, να δείτε τις ταινίες, να διαβάσετε ιστορία, είστε ανιστόρητοι. Οι συγγενείς μου στην Αμερική ήταν μετανάστες λαθραίοι.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Παρακαλώ, κύριε Κιλτίδη. Και εσείς, κύριε Ψαριανέ, κλείνετε.

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ: Οι συγγενείς μου στην Αμερική ήταν μετανάστες λαθραίοι, ήταν λαθραίοι άνθρωποι. Και στην Αυστραλία και στην Μελβούρνη και στο Βέλγιο. Δεν υπάρχει Βέλγιο, δεν υπάρχει Βέλγος, είναι Μολούκοι, Φλαμανδοί, Βαλόνοι.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΛΤΙΔΗΣ: Σας παρακαλώ, σας παρακαλώ.

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ: Δεν υπάρχει Βέλγος, δεν υπάρχει αμερικανός. Έλληνες υπάρχουν και θα υπάρξουν και άλλοι και όσοι θα είναι θα μετέχουν της ημέτερης παιδείας…

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ: Ποιας παιδείας;

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ: …αγαπητοί κύριοι σύντροφοι. Και αφήστε τα ιδεολογήματα και τις μπούρδες γιατί η ιστορία πάει μπροστά, δεν γυρίζει πίσω.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Κύριε Ψαριανέ, σας παρακαλώ να κλείσετε εδώ.

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ: Θέλω να πω κάτι τελευταίο. Χώρα και πολιτισμός με βάθος δεν φοβάται κανέναν ξένο. Μόνο τον εαυτό της να φοβάται όταν είναι βλαμμένος. Ευχαριστώ πολύ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΛΤΙΔΗΣ: Τι είναι αυτά που λες τώρα; Επιστρέφονται οι χαρακτηρισμοί.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Σας παρακαλώ! Κύριε Κιλτίδη, δεν έχετε κανένα λόγο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΛΤΙΔΗΣ: Όχι, κύριε Πρόεδρε. Ακούσατε αυτά που είπε ο συνάδελφος για μπούρδες.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Δεν έχετε κανένα λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΛΤΙΔΗΣ: Να διαγραφούν αυτά που είπε.

ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΒΟΖΕΜΠΕΡΓΚ: Τι είναι αυτά που λέει τώρα για τον πολιτισμό…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΛΤΙΔΗΣ: Είναι διαστροφικός και βλαμμένος ο συνάδελφος.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Σας παρακαλώ, κύριοι συνάδελφοι. Δεν είναι εκφράσεις που να λέγονται εδώ μέσα.

ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΒΟΖΕΜΠΕΡΓΚ: Μας προσβάλει.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Κυρία Βόζεμπεργκ, τώρα μην συνηγορείτε και εσείς.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ: …το «βλαμμένος», κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Σας παρακαλώ να μην χρησιμοποιούνται τέτοιες εκφράσεις εδώ μέσα. το ξέρουμε όλοι παρά πολύ καλά. Και να μην γίνεται τέτοια αντιπαράθεση αυτού του είδους.

Πλιάτσικο από την... αστυνομία!


Είχαμε ακούσει πως οι αστυνομικοί κρατάνε για τους εαυτούς τους τα είδη που κατάσχουν από παράνομους μικροπωλητές. όπως τσάντες, γυαλιά, cds κλπ. Ξέραμε πως τα μοίραζαν σε συναδέλφους τους, ακόμη και πως σε αστυνομικό τμήμα του κέντρου της Αθήνας υπήρχε χώρος όπου γινότανε παζάρι κατασχεθέντων αντικειμένων!


ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΑΜΕ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΒΟΥΤΑΝΕ ΤΗΝ ΠΡΑΜΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΠΩΛΗΤΩΝ ΜΕΡΑ-ΜΕΣΗΜΕΡΙ!!!


Χτες το μεσημέρι στον Νέο Κόσμο στο ύψους του μετρό, τέσσερις αστυνομικοί κακοποίησαν έναν μετανάστη, του πήραν τα προϊόντα που πούλαγε, δεν το συνέλαβαν (!), ως θα όφειλαν αν το ζήτημα ήταν πως τα πουλούσε παράνομα, και όταν οι παρόντες πολίτες διαμαρτυρήθηκαν εγκατέλειψαν το χώρο με τη... λεία τους στο περιπολικό!


Θα μπορούσαμε να κάνουμε χιούμορ, να γράψουμε κάτι του στυλ "Αυξήσεις στην αστυνομία τώρα, τα όργανα της τάξης οδηγούνται στην ανέχεια και το έγκλημα".

Αλλά δυστυχώς το πράγμα είναι σοβαρό. Κάποιοι έχουν ξεφύγει τελείως και δεν φοβούνται τίποτα. Θα κάνει τίποτα ο κ. Χρυσοχοϊδης; Θα προβληθεί το θέμα από τα ΜΜΕ και από τους λαλίστατους "υπερασπιστές" της δημοκρατίας τηλεαστέρες; Καλύτερα ας μην περιμένουμε ματαίως στις τηλεοράσεις μας...



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - 17/3/2010
Η Αντιρατσιστική Επιτροπή Ελλήνων και Mεταναστών κατοίκων Νέου Κόσμου, καταγγέλλει κρούσμα ρατσιστικής συμπεριφοράς αστυνομικών κατά μετανάστη μικροπωλητή σήμερα το μεσημέρι λίγο μετά τις 12, στην οδό Ηλία Ηλιού, απέναντι από το Μετρό Νέου Κόσμου.
Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλουν αυτόπτες μάρτυρες, 4 αστυνομικοί αφού έπιασαν και χτύπησαν Αφρικανό μικροπωλητή που πουλούσε τσάντες στο πεζοδρόμιο, του άρπαξαν το μπόγο με τα εμπορεύματά του, τον έβαλαν μέσα σε περιπολικό, πέταξαν το μετανάστη στο δρόμο και στη συνέχεια εξαφανίστηκαν. Κόσμος που περνούσε από το σημείο αντέδρασε στη βίαιη συμπεριφορά των αστυνομικών και διαμαρτυρήθηκε. Ο μετανάστης έχει νομιμοποιητικά έγγραφα, αλλά όχι - φυσικά - άδεια μικροπωλητή, καθώς εδώ και 3 χρόνια το κράτος αρνείται τέτοιες άδειες σε μετανάστες εκτός ΕΕ, ενώ έχουν ανακληθεί και όσες άδειες είχαν δοθεί σε μετανάστες τα προηγούμενα χρόνια. Ο αριθμός του περιπολικού κρατήθηκε από κατοίκους της περιοχής.
Οι πρακτικές των ξυλοδαρμών και του "πλιάτσικου" απέναντι σε μικροπωλητές δεν είναι η πρώτη φορά που καταγγέλλονται ως πρακτική αστυνομικών της ΕΛ.ΑΣ. ή Δημοτικών Αστυνομικών. Η Αντιρατσιστική Επιτροπή Νέου Κόσμου καλεί κάθε κάτοικο της περιοχής να μην ανεχτεί τέτοιες ρατσιστικές συμπεριφορές σε μεροκαματιάρηδες συμπολίτες μας, που το μόνο έγκλημά τους είναι ότι προσπαθούν να βρουν τρόπο να βγάλουν το ψωμί τους. Τέτοια κρούσματα είναι που αποθρασύνουν τους φασίστες σαν κι αυτούς που επιτέθηκαν σε άραβες μετανάστες της περιοχής τον περασμένο Νοέμβρη, με απολογισμό 5 τραυματίες και 2 σπασμένα καταστήματα μεταναστών της γειτονιάς.
Καλούμε κάθε κάτοικο της περιοχής, καθένα και καθεμιά που δεν ανέχεται το ρατσισμό και τις διακρίσεις το Σάββατο 20 Μαρτίου, στις 6 το απόγευμα, στο Πάρκο Λαγουμιτζή. Στην γιορτή αλληλεγγύης που οργανώνεται από την επιτροπή μας σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, ενόψει της 21ης Μάρτη, Παγκόσμιας μέρας κατά του Ρατσισμού. (ακολουθεί το κάλεσμα)
Αντιρατσιστική Επιτροπή Ελλήνων και Μεταναστών κατοίκων Νέου Κόσμου

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

Οι παππούδες μας πρόσφυγες...

Οι παππούδες μας πρόσφυγες...
οι γονείς μας μετανάστες...
ΕΜΕΙΣ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ;
Η Ελλάδα έχει γνωρίσει την προσφυγιά. Από κάθε μεριά. Οι Έλληνες που έχασαν την πατρίδα τους στον Πόντο και στη Σμύρνη δεν πόνεσαν λιγότερο από τους Τούρκους που έχασαν την πατρίδα τους στη Θεσσαλονίκη, τα Γιάννενα και την Κρήτη κατά τις ανταλλαγές των πληθυσμών.
Το παρακάτω μοιρολόι θρηνεί για τις χαμένες πατρίδες. Και τραγουδιέται και στα ποντιακά και στα τούρκικα... γιατί μιλάει για τον πόνο των ανθρώπων.

ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΘΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΣ!


Τελευταία γίνεται μία προσπάθεια να εμφανιστούν ως αιτία της κρίσης και οι μετανάστες και να καταστούν τελικώς οι αποδιοπομπαίοι τράγοι που θα πληρώσουν τις αμαρτίες του πολιτικού και οικονομικού συστήματος. Οι μετανάστες είναι εργαζόμενοι, οι πιο κακοπληρωμένοι, οι πλέον εκμεταλλευόμενοι. Είναι και αυτοί θύματα της κρίσης, όχι αιτία της. Η εκδίωξη τους και η μείωση των δικαιωμάτων τους, εκτός από το ότι στρέφονται εναντίον του ανθρωπισμού, δεν προσφέρουν καμία λύση. Η λύση βρίσκεται στη νομιμοποίηση των μεταναστών και στην ένταξη τους στο ασφαλιστικό σύστημα, το οποίο έτσι θα ενισχυθεί πολύ και του οποίου το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αδήλωτη εργασία και τα χρέη των επιχειρήσεων και του κράτους.

Η νομοθετική πρωτοβουλία για την απόδοση της ιθαγένειας σε νόμιμους μετανάστες και σε παιδιά που γεννήθηκαν εδώ, παρά τις μεγάλες της ανεπάρκειες ήταν ένα πολύ σημαντικό βήμα. Δυστυχώς, η κυβέρνηση θυσιάζει αυτή την αλλαγής για να αποσπάσει τη συναίνεση της ΝΔ και του ΛΑΟΣ για τα οικονομικά μέτρα. Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει ενδοιασμούς να υποκύπτει στις πιέσεις της ακροδεξιάς, να τη δικαιώνει, να την ενισχύει, να τονώνει την επιθετικότητα της, να της επιτρέπει να αυξάνει το κοινωνικό της έρεισμα και να επιτίθεται σε εκδηλώσεις και σε πολίτες. Έλληνες και μετανάστες εργαζόμενοι έχουν κοινά συμφέροντα. Ακριβώς όπως η ακροδεξιά και το μεγάλο κεφάλαιο!

ΙΔΟΥ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ! ΝΑ ΠΟΙΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ!




Συγκεκριμένα, με τις πρόσθετες προϋποθέσεις ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ επιπλέον από το δικαίωμα στην ιθαγένεια:

1. Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών που γεννήθηκαν εδώ ή πήγαν σε ελληνικό σχολείο, ακόμα κι’ αν οι δυο γονείς τους έχουν χαρτιά. Καθώς προστίθεται η προϋπόθεση 5/ετούς νόμιμης παραμονής ΚΑΙ ΤΩΝ 2 ΓΟΝΕΩΝ (αντί του ενός που ήταν αρχικά), ενώ καθίσταται απαραίτητη η επιτυχής 6/ετής παρακολούθηση τάξεων του Ελληνικού σχολείου (και όχι & οι 3 πρώτες τάξεις του δημοτικού που προβλεπόταν αρχικά). Αποτέλεσμα; Τα παιδιά-δικαιούχοι να μην ξεπερνούν τελικά το 10-15% του συνόλου των 200.000 παιδιών μεταναστών.
2. Οι ενήλικες μετανάστες που δεν θα έχουν πενταετή νόμιμη παραμονή κατά την θέση του νόμου σε ισχύ, αφού μετά την ψήφιση του νόμου η προϋπόθεση της νόμιμης πενταετούς παραμονής αντικαθίσταται από 7/ετή νόμιμη διαμονή με ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ την κατοχή άδειας «Επί μακρόν διαμένοντος». (Σημειώνεται ότι την άδεια «επί μακρόν διαμένοντος» κατάφεραν να αποκτήσουν μέχρι σήμερα μόλις 130 μετανάστες από το 2006 που ο νόμος είναι σε ισχύ!)
3. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσει κανείς τις πρόσθετες προϋποθέσεις αποκλεισμού (υψηλά παράβολα, καλή γνώση γλώσσας ιστορίας και πολιτισμού, συστατικές επιστολές, αποδείξεις ένταξης στην οικονομική και κοινωνική ζωή, εξοικείωση με τους θεσμούς, περιουσιακή κατάσταση κ.λ.π.) τότε το συμπέρασμα είναι προφανές:

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΙΡΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΠΟΥ Η ΙΔΙΑ ΔΙΑΚΗΡΥΤΤΕΙ: την Πολιτική συμμετοχή των μεταναστών που διαμένουν νόμιμα και μακρόχρονα στην Ελλάδα.

Δείτε και από το TVXS: http://tvxs.gr/news/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/%CF%85%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%82

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

Ρατσιστική επίθεση με... μάσκες στους Αμπελόκηπους!




Το μεσημέρι της Κυριακής 10/1, στους Αμπελόκηπους, σημειώθηκε για άλλη μια φορά σε γειτονιά της Αθήνας επίθεση από φασιστοειδή, εναντίον αντιρατσιστικής εκδήλωσης, που διοργάνωνε η κίνηση «Απελάστε το ρατσισμό» 7ου διαμερίσματος. Πιο συγκεκριμένα, ομάδα 30 ατόμων καλύπτοντάς τα τα πρόσωπά τους με μάσκες, εισέβαλαν οργανωμένα στο χώρο του πολιτιστικού συλλόγου Άνω Αμπελοκήπων, πέταξαν τρικάκια που έγραφαν «τέλος στη μετανάστευση» και «φτάνει πια με τους μετανάστες», υπογράφοντας ως αυτόνομοι και έγραψαν με σπρέι στους τοίχους του συλλόγου. Αφού μας αποκάλεσαν προδότες και έβγαλαν ρατσιστικές κορώνες, αποχώρησαν συντεταγμένα. Ένας μάλιστα από αυτούς κινηματογραφούσε με κάμερα την εισβολή, που μετά από λίγο ανέβηκε στο διαδίκτυο. Η επίθεση έγινε λίγο μετά τις 12 και στο χώρο παρευρίσκονταν πάνω από 20 έλληνες αντιρατσιστές και μετανάστες, ανάμεσα τους και μικρά παιδιά. Ευτυχώς η ψυχραιμία που επέδειξαν όλοι, βοήθησε στο να μην υπάρξουν πιο δυσάρεστες εξελίξεις. Η προσέλευση για την εκδήλωση συνεχιζόταν και πολύ σύντομα μαζεύτηκε ο τριπλάσιος κόσμος και φυσικά η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε όπως είχε προγραμματιστεί και με ακόμα μεγαλύτερο πείσμα και διάθεση για αντιρατσιστική δράση.

Πρόκειται για άλλη μια επίθεση φασιστοσυμμοριών, που έρχεται να προστεθεί στον κατάλογο επιθέσεων του τελευταίου χρόνου (Ν. Κόσμος, Άγιος Παντελεήμονας κ.α). Εντυπωσιακή ήταν για άλλη μια φορά όμως και η στάση της αστυνομίας. Νωρίς το πρωί, ήρθαν να μας ενημερώσουν ότι θα ήταν εκεί για την «προστασία μας». Κατά τη διάρκεια της επίθεσης όμως ήταν εξαφανισμένοι και η πρώτη τους απάντηση στη συνέχεια, ήταν ότι δεν είδαν τα φασιστοειδή να εισβάλλουν στο χώρο.

Το ίδιο έργο επαναλαμβάνεται! Δεν θα το αφήσουμε έτσι!
Ήδη έχουν γίνει οι πρώτες επικοινωνίες και προγραμματίζεται σύσκεψη φορέων (Β΄ΕΛΜΕ, σωματεία νοσοκομείων, σύλλογοι της γειτονιάς, κόμματα της αριστεράς κλπ) για το κάλεσμα αντιρατσιστικής διαδήλωσης στους Αμπελόκηπους, για το Σάββατο 23/1.
THN EΠΙΘΕΣΗ ΕΠΙΚΡΟΤΗΣΕ ΤΟ SITE ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΤΟΥ ΛΑΟΣ!!! ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΚΟΠΤΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ INDYMEDIA, ΤΙ ΛΕΝΕ ΤΩΡΑ;;;

Ο φασισμός δεν χωρά στην ελληνική κοινωνία!
Παράνομοι οι φασίστες και όχι οι μετανάστες!
Να σταματήσει η ανοχή και η κάλυψη της αστυνομίας στους φασίστες
Έλληνες και μετανάστες παλεύουμε μαζί ενάντια στη φτώχεια, την ανεργία, το ρατσισμό!
Ίσα δικαιώματα σε όλους τους μετανάστες!


Κίνηση «Απελάστε το ρατσισμό» 7ου διαμερίσματος Δήμου Αθήνας

Νομοσχέδιο για τους μετανάστες: Η αρχή ως ήμισυ του παντός (ή αλλιώς, "πάλι μισές δουλειές κάναμε!")


Το νομοσχέδιο για τη συμμετοχή των μεταναστών στις δημοτικές εκλογές και για τη χορήγηση υπηκοότητας, έχει βρεθεί απολύτως δικαιολογημένα στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης. Γύρω από αυτό έχει ξεσπάσει ένας μικρός πόλεμος όπου, όπως σε κάθε πόλεμο έτσι και σε αυτόν, το πρώτο θύμα είναι η αλήθεια. Οι ποικίλες υστερικές, φοβικές αλλά και πρόχειρες (ίσως οι χειρότερες, αφού τις άλλες ξέρουμε από που να τις περιμένουμε!) αναγνώσεις, συσκοτίζουν ένα μεγάλο κομμάτι των πραγματολογικών δεδομένων.

Το νομοσχέδιο, όσο παράξενο κι αν φαίνεται μέσα από τον ορυμαγδό των κριτικών (ειδικά των ιντερνετικών!), είναι σχετικώς άτολμο. Σχετικώς λέμε! Αξίζει να επισημάνουμε τα παρακάτω:

•ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ:

- Δεκάδες χιλιάδες παιδιά που γεννήθηκαν εδώ αλλά οι γονείς τους δεν τυχαίνει να είναι νόμιμοι για πέντε συναπτά έτη, ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ! Απλώς, οι ανεπαρκείς προβλέψεις και λειτουργίες του ελληνικού κράτους (γραφειοκρατία, υψηλό αντίτιμο αίτησης, άδειες παραμονής που δίνονται ήδη ληγμένες!!!) τους επιβάλλουν συχνά την μη απόλαυση του δικαιώματος της νόμιμης παραμονής.


- Δεκάδες χιλιάδες παιδιά που δεν ευτύχησαν να πάνε σχολείο στην Ελλάδα από την 1η δημοτικού ή για πάνω από 6 χρόνια συνολικά.

- Όλα εκείνα τα παιδιά που ενώ θα έχουν το τυπικό δικαίωμα κτήσης της ιθαγένειας, θα αναγκάζονται να ακολουθούν τους γονείς τους που θα απελαύνονται με συνοπτικές διαδικασίες σε – άγνωστες για τα ίδια τα παιδιά - χώρες.


ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ:

- Δεκάδες χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες με νομιμοποιητικά έγγραφα που ενώ βρίσκονται στην Ελλάδα για 5, 6 ή παραπάνω χρόνια, δεν διαθέτουν τη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ άδεια 5/ετούς, 10/ετούς διαμονής ή αορίστου χρόνου που προϋποθέτει ο νόμος. (ΠΑΡΑΛΟΓΟΟΟΟ;;;)


Αναφέρουμε πως στη Γερμανία οι μόνιμοι κάτοικοι ψηφίζουν στις δημοτικές εκλογές εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ενώ στην Αγγλία δικαίωμα ψήφου στις τοπικές εκλογές έχουν ακόμη και οι ξένοι... φοιτητές!!!

Σημαντική υπαναχώρηση του ΠΑΣΟΚ από τις προεκλογικές του δεσμεύσεις αποτελεί η εξαγγελία περί εξαετούς φοίτησης σε ελληνικό σχολείο ως προϋπόθεσης για απόκτηση ιθαγένειας των παιδιών που δεν έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, αντί για την τριετή, που προπαγάνδιζε προεκλογικά. Θετική πάντως κρίνεται η παροχή δυνατότητας ελεύθερης απόφασης του ενδιαφερόμενου προσώπου κατά την ενηλικίωση να επικυρώσει ή όχι την απόκτηση ιθαγένειας.

Άλλο πρόβλημα είναι το υψηλό παράβολο που προβλέπεται (1000 ευρώ το άτομο!!!!!) για τις σχετικές διαδικασίες. Μπορούμε να αναφέρουμε και άλλα προβλήματα αλλά όλα αναφέρονται στα κείμενα που παραπέμπουμε στο τέλος της δημοσίευσης.


Έστω όμως και υπό αυτές τις συνθήκες το νομοσχέδιο, έστω και με αυτή τη μορφή, δημιουργεί μία καλύτερη κατάσταση για πολλούς από τις χιλιάδες των μεταναστών που ζουν στην Ελλάδα. Εντείνει την αντίληψη πως πολίτης του ελληνικού κράτους δεν θεωρείται αυτός που κατάγεται από τρεις γενιές Ελλήνων, έχει «ελληνικό αίμα» και «αισθάνεται» Έλληνας, αλλά αυτός που γεννιέται στην Ελλάδα ή/και έχει μείνει χρόνια εδώ και ζητάει την ελληνική υπηκοότητα.


Είναι σημαντικό να αναρωτηθούμε ποιους βολεύει και ποιους όχι η παροχή δικαιωμάτων μέχρι υπηκοότητας στους μετανάστες. Οι παράνομοι μετανάστες είναι το πλέον ευεπίφορο στην εκμετάλλευση εργατικό δυναμικό, μεγάλη πηγή κέρδους για τους εργοδότες, μικρούς, μεσαίους και μεγάλους. Λόγω αυτού, προκαλείται εξίσωση μισθών προς τα κάτω και επιπλέον τα ασφαλιστικά ταμεία στερούνται απαραίτητων πόρων για τη λειτουργία τους λόγω της παράνομης (άρα, προφανώς ανασφάλιστης) εργασίας. Είναι δεδομένο πως ενώ η παράταση κατά πέντε χρόνια των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης διασφαλίζει την επιβίωση του συστήματος για πέντε μόλις μήνες, η κατάργηση της ανασφάλιστης εργασίας σε συνδυασμό με την νομιμοποίηση και ένταξη στα ταμεία των μεταναστών, προσφέρει προοπτική μακράς πνοής.



Επίσης, είναι τουλάχιστον ανήθικο το να αντιμετωπίζονται οι μετανάστες ως άνθρωποι 2ης κατηγορίας που έχουν υποχρέωση να δουλεύουν, να φορολογούνται, να πληρώνουν δημοτικά τέλη αλλά να μην έχουν δικαίωμα να ψηφίσουν ούτε καν για να εκλεξουν τον δήμαρχο που τους επιβάλλει τα δημοτικά τέλη!!! Ο ανθρωπισμός, ο Διαφωτισμός, η ίδια η δημοκρατία συγκρούονται απολύτως με αυτή την πρακτική.

Αν δούμε πώς οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αναπτύξει τις δικές τους πολιτικές ιθαγένειας και πολιτογράφησης θα διαπιστώσουμε ότι οι σχεδόν όλες τους έχουν προβλέψει μια λιγότερο ή περισσότερο ευνοϊκή πρόσβαση της δεύτερης γενιάς μεταναστών στην ιθαγένεια. Η πλειοψηφία τους (2 στις 3 ευρωπαϊκές χώρες) παραχωρεί την ιθαγένεια σε όσους γεννήθηκαν στη χώρα είτε αυτόματα με τη γέννηση (25%) είτε μετά από 3 έτη (22%) ή 5 έτη (19%). Η Ελλάδα είναι πλέον η μόνη χώρα που δεν προβλέπει κάποια ειδική ρύθμιση για τους μετανάστες δεύτερης γενιάς για πρόσβαση στη δυνατότητα να γίνουν Έλληνες πολίτες πριν από τους γονείς τους.

Το νομοσχέδιο για τα δικαιώματα των μεταναστών, είναι άλλη μία περίπτωση "μισής δουλειάς". Ανοίγει όμως καλύτερες προοπτικές. Η ολοκλήρωση του εναπόκειται στη δική μας δράση, στη δική μας κριτική και στη δική μας επιμονή προς το ΠΑΣΟΚ για τη μη εγκατάλειψη του στόχου της ενσωμάτωσης των μεταναστών, υπό το φόβο ενδεχόμενου πολιτικού κόστους.


Δείτε τα παρακάτω:

11 απαντήσεις σε μύθους και κριτικές για τον νόμο: http://feleki.wordpress.com/2010/01/11/%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%bf%ce%b4%ce%b1%cf%80%cf%8e%ce%bd-11-%cf%83%cf%8d%ce%bd%cf%84%ce%bf%ce%bc%ce%b5%cf%82-%ce%b1%cf%80/


Κείμενο υπογραφών και ανάλυσης: http://www.petitiononline.com/greekcit/petition.html
Συνέντευξη : "Η υπηκοότητα δεν τα λύνει όλα": http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=117245

Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2009

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

Εισβολή αστυνομικών στην κινηση υπερασπισης προσφυγων στην Πατρα




Την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου ένα περιπολικό και δυο ζητάδες,μαζί με έναν "αγνώστου"ταυτότητας άτομο που παρίστανε το θύμα κλοπής ποδηλάτου, εισέβαλαν στο Στέκι της κίνησης υπεράσπισης δικαιωμάτων προσφύγων και μεταναστών/τριων με τη γελοία πρόφαση της αναζήτησης του "κλέφτη". Χωρίς εισαγγελέα και χωρίς καμία επίσημη καταγγελία κλοπής, συνέλαβαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος ελληνικών σε μετανάστες τον Αμπντάλα Μωχάμεντ Αμπντάλα ,"επιλέγοντάς" τον ανάμεσα σε άλλους είκοσι μαθητές.


Ο Αμπντάλα πρωτοστατεί στις κινητοποιήσεις των Σουδανών προσφύγων για την νομιμοποίηση τους και την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης τους.'Εχει ενεργό πολιτικό ρόλο τόσο στη χώρα του,όπου και διώκεται για τις πολιτικές του πεποιθήσεις,όσο και εδώ στην Πάτρα. Στοχοποποιημένος για την αγωνιστική του δράση (κινητοποιήσεις και εκπροσώπηση των προσφύγων στα ΜΜΕ και στην τοπική κοινωνία), μια μέρα μετά τη συμμετοχή του στην πορεία του Πολυτεχνείου στο μπλοκ των προσφύγων και των αλληλέγγυων, τιμωρείται από την Ασφάλεια για τη δράση του αυτή. Όντας μέλος των κολασμένων αυτής της πόλης, δέχτηκε την επίθεση του κράτους και των χαφιέδων του, όπως κάθε ριζοσπαστικοποιημένος που εξεγείρεται. Παραμένει έγκλειστος στα κρατητήρια της ασφάλειας, αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο της απέλασης σε μια χώρα στην οποία κινδυνεύει η ζωή του λόγω της αντιδικτατορικής του δράσης.


Παρά τη δημόσια συγγνώμη που ζήτησε δήθεν έκπληκτος ο υφυπουργός "Προστασίας" του Πολίτη Σπύρος Βούγιας αντικρίζοντας τα στρατόπεδα συγκέντρωσης προσφύγων στην Ελλάδα,ο κατασταλτικός μηχανισμός δίωξης των προσφύγων συνεχίζει τα πογκρόμ. Καταγγέλουμε την απροσχημάτιστη και χωρίς ένταλμα εισβολή των δυνάμεων ασφαλείας στα γραφεία της Κίνησης, ενέργεια που δημιουργεί ένα μείζον ζήτημα παραβίασης του χώρου λειτουργίας μιας πολιτικής κίνησης.


Παλεύουμε για την χωρίς όρους απελευθέρωση του διωκόμενου αγωνιστή Αμπντάλα Μωχάμεντ Αμπντάλα. Καλούμε κάθε πολίτη της Πάτρας να αποδείξει έμπρακτα την αλληλεγγύη του στο Σουδανό αγωνιστή και σε όλους τους πρόσφυγες της πόλης . Αντιστεκόμαστε στο κλίμα τρομοκράτησης των προσφύγων και στην ποινικοποίηση της πολιτικής τους δράσης.


ΚΙΝΗΣΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΑΤΡΑΣ

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Η αστυνομία δέρνει δημοσίως Αρμένισσα μπροστά στο 2χρονο παιδί της!!!




Νέο περιστατικό αστυνομικής αυθαιρεσίας έλαβε χώρα στην Κυψέλη - τη στιγμή μάλιστα που ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη πραγματοποιεί συνέντευξη τύπου για την αυθαιρεσία των Σωμάτων Ασφαλείας. Αστυνομικοί με πολιτικά ξυλοκόπησαν στη μέση του δρόμου νεαρή γυναίκα από την Αρμενία, η οποία είχε μαζί της το δίχρονο παιδί της. Το tvxs μίλησε στο δικηγόρο της 35χρονης, κ.Μάνο Διαμαντάρα.


Η 35χρονη κάτοικος Κυψέλης γύριζε από το super market την περασμένη Πέμπτη το πρωί φορτωμένη με ψώνια, και σπρώχνοντας το καρότσι με το δίχρονο γιο της. Στη συμβολή των οδών Επτανήσου και Κεφαληνίας, προσπάθησε να διασχίσει το δρόμο, ωστόσο στο σημείο αυτό δεν υπάρχει φανάρι και κανένα αυτοκίνητο δε σταματούσε για να περάσει η γυναίκα με το παιδί. «Στο σημείο αυτό, δύο γυναίκες που στέκονταν παρακείμενα άρχισαν να κατακρίνουν τη συμπεριφορά των οδηγών, κάνοντας σχόλια όπως ‘πώς είναι δυνατόν να μη σταματάει κανένας’, ‘κοίτα κάτι ζώα’ και ‘δεν έχουν τρόπους’», εξηγεί στο tvxs ο δικηγόρος της 35χρονης, κ.Διαμαντάρας.


«Τότε σταμάτησε ένα συμβατικό αυτοκίνητο και από αυτό πετάχτηκαν τρεις άντρες με πολιτικά ρούχα, φωνάζοντας ‘ποιον είπες ζώο’, απευθυνόμενοι μάλιστα στη νεαρή μητέρα, νομίζοντας ότι αυτή είχε κάνει το σχόλιο», συνεχίζει ο κ.Διαμαντάρας. Η νεαρή μητέρα προσπάθησε να απολογηθεί, λέγοντας ότι δεν είχε πει τίποτα, και τότε οι άντρες – προφανώς επειδή αντιλήφθηκαν τη διαφορετική προφορά της – θεώρησαν εσφαλμένα ότι είναι Ρουμάνα, και άρχισαν να φωνάζουν «ποιον είπες ζώο, ρε Ρουμάνα»;


«Η 35χρονη αντέτεινε ότι δεν είναι Ρουμάνα, αλλά ότι αυτό δεν έχει καμία σημασία γιατί όλοι είμαστε άνθρωποι. Τότε, ο αστυνομικός απαίτησε να δει τα χαρτιά της και αυτή απάντησε ότι τα έχει στο σπίτι της, τους ζήτησε μάλιστα να έρθουν μαζί της μέχρι το σπίτι, για να τους τα δείξει εκεί ώστε να λήξει το περιστατικό», συνεχίζει ο κ.Διαμαντάρας.


Ξυλοκόπημα στη μέση του δρόμου

Η απάντηση της μητέρας πυροδότησε την οργή του αστυνομικού. «Φωνάζοντας ‘αυτά να τα κάνεις στη χώρα σου, εδώ είναι Ελλάδα’, έδεσε τη γυναίκα με χειροπέδες, ενώ όταν αυτή προσπάθησε να πραγματοποιήσει κλήση από το κινητό της, το άρπαξε και το πέταξε στο δρόμο. Εν τω μεταξύ, είχαν μαζευτεί γείτονες, οι οποίοι φώναζαν στους αστυνομικούς να αφήσουν ελεύθερη τη γυναίκα», διηγείται ο κ.Διαμαντάρας. Μάλιστα, η γυναίκα που είχε πράγματι ονομάσει «ζώα» τους οδηγούς που δε σταματούσαν, μίλησε στους αστυνομικούς, αποδεχόμενη ότι αυτή είχε κάνει τα επίμαχα σχόλια. Όμως, αυτοί την απείλησαν ότι αν δεν απομακρυνθεί θα τη μεταφέρουν στο αυτόφωρο.


Το χειρότερο στοιχείο αποτελεί, ωστόσο, το γεγονός ότι το καρότσι με το δίχρονο παιδί είχε εγκαταλειφθεί παραπλεύρως και η γυναίκα – δεμένη με χειροπέδες – άρχισε να φωνάζει «το παιδί μου», προσπαθώντας να πλησιάσει. «Η αντίδραση της μητέρας έγινε αντιληπτή ως ‘αντίσταση’ από τους αστυνομικούς, οι οποίοι την πέταξαν στο πεζοδρόμιο, ενώ ένας από αυτούς την πάτησε στο σημείο των νεφρών!» καταγγέλλει ο κ.Διαμαντάρας. Ένας γείτονας, πήρε το παιδί στα χέρια του, ενώ την ίδια στιγμή οι αστυνομικοί τοποθέτησαν τη γυναίκα στο συμβατικό αυτοκίνητο, μέχρι τη στιγμή που ήρθε περιπολικό το οποίο μετέφερε τη μητέρα και το... παιδί στο τμήμα της οδού Θήρας στην Κυψέλη. Στο αστυνομικό τμήμα οι γείτονες έφεραν τα χαρτιά της γυναίκας, αποδεικνύοντας τη νόμιμη παραμονή της στη χώρα – καθώς είναι σύζυγος Έλληνα πολίτη – ενώ μητέρα και παιδί παρέμειναν «υπό κράτηση» για μερικές ώρες.


«Αν υποβάλεις μήνυση θα σου πάρουν το παιδί»

Στο αστυνομικό τμήμα ξεκίνησε και ο αγώνας της 35χρονης για απόδοση δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, εντελώς μόνη της – καθώς δε της δόθηκε δικαίωμα να συνομιλήσει με δικηγόρο, ενώ ο σύζυγός της, γνωστός Έλληνας μουσικός, έλειπε για παραστάσεις στο εξωτερικό – υπέβαλε μήνυση κατά αγνώστου και στη συνέχεια επισκέφθηκε τον Εισαγγελέα και έλαβε εισαγγελική παραγγελία για διενέργεια ιατροδικαστικής εξέτασης.


«Στο τμήμα, ωστόσο, οι αστυνομικοί προσπάθησαν να τρομοκρατήσουν τη γυναίκα, φωνάζοντας ότι αν επιχειρήσει να υποβάλει μήνυση κατά των αστυνομικών, θα οδηγηθεί στο αυτόφωρο και θα ‘της πάρουν το παιδί’. Γι΄αυτό άλλωστε και δεν της δόθηκαν τα στοιχεία των αστυνομικών που τη χτύπησαν και έτσι αναγκάσθηκε να υποβάλει τη μήνυση κατά αγνώστου», σχολιάζει ο κ.Διαμαντάρας. Οι εξελίξεις αναμένονται, ως εκ τούτου, μέσα στην ημέρα, όταν η νέα γυναίκα, συνοδευόμενη αυτή τη φορά από το συνήγορό της, θα επιστρέψει στο τμήμα και θα απαιτήσει να της κοινοποιηθούν τα ονόματα των αστυνομικών, ώστε να προσωποποιηθεί η μήνυση εις βάρος τους. Την ίδια στιγμή, ανακοινώθηκε σήμερα από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ότι διατάχθηκε Ένορκη Διοικητική Εξέταση για την υπόθεση, με σκοπό να αποδοθούν ευθύνες στα αρμόδια πρόσωπα.

Επίθεση σε μετανάστες στον Νέο Κόσμο - Αδιάφορη η αστυνομία!


Δελτίο Τύπου
Η Αστυνομία συγκαλύπτει τη ρατσιστική επίθεση στο Νέο Κόσμο

Χτες το βράδυ, οργανωμένη ομάδα 40-50 κρανοφόρων επιτέθηκαν σε Άραβες μετανάστες που ζουν στα προσφυγικά του Νέου Κόσμου. Χτύπησαν μετανάστες (τέσσερις από αυτούς διακομίστηκαν στο νοσοκομείο), κατέστρεψαν αυτοκίνητα, λεηλάτησαν μαγαζιά Αράβων, λήστεψαν τις εισπράξεις της ημέρας. Για να μην υπάρξουν αμφιβολίες για το πολιτικό περιεχόμενο της επίθεσης, οι κρανοφόροι φασίστες φώναζαν: «Έξω οι ξένοι» και «φύγετε από την Ελλάδα».


Εξίσου εξοργιστική όμως με τη ρατσιστική επίθεση, ήταν και η στάση της Αστυνομίας. Παραθέτουμε απλά τις αστυνομικές ενέργειες:


1. Το περιπολικό που φτάνει στον τόπο της επίθεσης, παραμένει πέντε (5) ολόκληρα λεπτά και δεν προβαίνει σε κανενός είδους έρευνα. Οι αστυνομικοί μάλιστα αναρωτιούνται: «Μα τι μπορούμε να κάνουμε εμείς γι ‘αυτό το περιστατικό».
2. Η Αστυνομία σπεύσει να ανακοινώσει ότι στο «Νέο Κόσμο έγιναν συμπλοκές μεταξύ αλλοδαπών», παρά το ότι τα θύματα είχαν ήδη δώσει ακριβείς περιγραφές για το τι είχε συμβεί. Σειρά «έγκυρων» ΜΜΕ αναπαράγουν το οφθαλμοφανές ψεύδος.
3. Ομάδα 7 μεταναστών εγκλωβίζει δύο Έλληνες που, λόγω της συμπεριφοράς τους, θεωρήθηκε ότι έχουν σχέση με την επίθεση. Οι αστυνομικές δυνάμεις που σπεύδουν, δεν συλλαμβάνουν μόνο τους υπόπτους, αλλά και τους μετανάστες (!). Μεταφέρονται όλοι στο ΑΤ Κυψέλης.
4. Στην πρώτη μισή ώρα της κράτησης, οι αστυνομικοί διαβεβαιώνουν ότι «τα ελληνόπουλα δεν έχουν σχέση με την υπόθεση, έπαιζαν απλά μπάσκετ».
5. Ενώ η επίθεση έγινε στις 9:00 μμ, η υποτυπώδης προανάκριση από την Ασφάλεια ξεκινάει στις 2 το πρωί, και μόνο μετά τις έντονες διαμαρτυρίες εκπροσώπων του Δικτύου Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών καθώς και της Κίνησης Απελάστε το Ρατσισμό που βρίσκονται έξω από το αστυνομικό τμήμα. Τελικά, προς τα ξημερώματα θα αφεθούν ελεύθεροι όλοι οι προσαχθέντες.


Η ρατσιστική επίθεση στο Νέο Κόσμο δείχνει το φασιστικό παρακράτος όχι μόνο παραμένει σε πλήρη λειτουργία, αλλά και αισθάνεται απολύτως ασφαλές για να προβαίνει σε καταδρομικού τύπου επιχειρήσεις. Η χτεσινή στάση της Αστυνομίας (που την έχουμε ξαναδεί στον Άγιο Παντελεήμονα και αλλού) ενισχύει αυτό το αίσθημα ασφάλειας των παρακρατικών.
Είναι προφανές ότι το αντιρατσιστικό κίνημα δεν θα επιτρέψει στους φασίστες παρακρατικούς και τους αστυνομικούς-προστάτες τους να δηλητηριάσουν τις γειτονιές μας. Ντόπιοι και μετανάστες παλεύουμε μαζί για τα δικαιώματα μας.


Αθήνα, 24/11/09
Κίνηση Απελάστε το Ρατσισμό
Δίκτυο Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009

«Ίσως, σκέφτομαι, δεν ανήκω πουθενά»

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=10&ct=13&artID=4543236


Επιστολή στη στήλη του Γκαζμέτ Καπλάνι στα ΝΕΑ.


Αγαπητέ «Υπάρχουμε... Συνυπάρχουμε». Με λένε Μπέσα. Γεννήθηκα στην Αλβανία. Από τριών χρονών ζω στην Ελλάδα. Σπουδάζω στη Φιλοσοφική Αθηνών. Πέρσι πήγα με το πρόγραμμα Εrasmus στη Στοκχόλμη. Οι συμφοιτητές μου ήταν από παντού. Όταν γνωρίσεις ανθρώπους που έρχονται από παντού, είναι αναπόφευκτο το ερώτημα «από πού είσαι;». Απαντούσα «από την Ελλάδα». Έτσι ένιωθα.

Έχω ζήσει τέσσερα χρόνια της ζωής μου στην Αλβανία και δεκαεπτά στην Ελλάδα. Σε όσους γνώριζα καλύτερα, τους εξηγούσα πως είμαι από την Ελλάδα αλλά έχω γεννηθεί στην Αλβανία. Μου έκανε εντύπωση ότι στη Στοκχόλμη δεν ένιωθα αυτό το δίλεπτο χτυποκάρδι που νιώθω όταν με ρωτούν «από πού είσαι;» στην Ελλάδα. Βλέπετε, από το δημοτικό «κατάλαβα» ότι δεν είναι καλό να είσαι από την Αλβανία. Τα παιδιά, ειδικά στο δημοτικό, είναι πολύ σκληρά. Κάποιες φορές, μου έδιναν να καταλάβω ότι η καταγωγή μου ανήκε στην ομάδα των «κακών». Είχα υπέροχες δασκάλες που με βοήθησαν να ξεπεράσω τα κόμπλεξ μου. Εγώ η ίδια έκανα το παν να τα ξεπεράσω. Ήμουν η πρώτη στα μαθήματα, στις γιορτές, στις εκδηλώσεις. Μου άρεσε ειδικά η γιορτή της 17ης Νοεμβρίου, τα τραγούδια του Θεοδωράκη. Το «Γελαστό παιδί» ήταν το αγαπημένο μου. Στη Στ΄ Δημοτικού, στη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, δικαιούμουν να σηκώσω την ελληνική σημαία. Με φώναξε ο διευθυντής και μου είπε ότι είναι αδύνατον, γιατί δεν έχω ελληνική καταγωγή. Είπα «εντάξει» και δεν έδωσα σημασία. Ίσως για να αμυνθώ. Δεν το είπα καν στους γονείς μου. Από τότε, όμως, «κατάλαβα» ότι δεν έχω το δικαίωμα να συγκινηθώ ακούγοντας τον ελληνικό εθνικό ύμνο. Όταν τον άκουγα, ένιωθα πλέον ταραχή και αμηχανία. Το θέμα με τη σημαία προέκυψε ξανά στη Β΄ Γυμνασίου. Ήμουν η καλύτερη μαθήτρια του σχολείου. Με φώναξε τότε ο διευθυντής και άκουσα ξανά το «δεν έχεις ελληνική καταγωγή». «Κατάλαβα», είπα κοφτά. Έτσι κι αλλιώς κάποιοι συμμαθητές είχαν αντιδράσει προκαταβολικά. Η συμμαθήτριά μου, η Ντίνα, μου είπε πως δεν είναι δυνατόν να σηκώσει την ελληνική σημαία μια Αλβανίδα, γιατί ο παππούς της είχε πολεμήσει τους Αλβανούς στο «Αλβανικό Έπος». Έμεινα σύξυλη. Γιατί ο δικός μου παππούς ήταν αντάρτης στην Αλβανία, είχε τραυματιστεί και συλληφθεί από τους ναζί, και είναι επιζών του στρατοπέδου συγκέντρωσης Μoosburg, παράρτημα του τρομακτικού Μauthausen.

Αρκετά ταραγμένη έτρεξα στην καθηγήτριά μου, την κυρία Κατερίνα. Μου εξήγησε πως υπήρχαν κάποιοι Αλβανοί μισθοφόροι (κάτι σαν τους Γερμανοτσολιάδες στην Ελλάδα) που επιστράτευσαν οι Ιταλοί φασίστες όταν επιτέθηκαν στην Ελλάδα, αλλά ότι στο «Αλβανικό Έπος» οι Έλληνες δεν πολέμησαν με τους Αλβανούς. Πολέμησαν με τους Ιταλούς φασίστες, στα βουνά της Αλβανίας. Με την Ντίνα τελικά γίναμε οι καλύτερες φίλες. Από εκείνη την ημέρα, όμως, δεν πήγα πια σε επετείους και παρελάσεις. Ένιωθα ανεπιθύμητη.

Δεν θα σας έγραφα όλα αυτά αν δεν είχα ζήσει ένα επεισόδιο στη Στοκχόλμη. Σε πάρτι Πολωνών φοιτητών, κάποιος ζήτησε να τραγουδήσει ο καθένας τον εθνικό ύμνο της χώρας προέλευσής του. Αναστατώθηκα. Τον αλβανικό ύμνο δεν τον ξέρω. Ξέρω μόνο τον ελληνικό. Αλλά ένιωσα μέσα μου μια φωνή να μου λέει «εσύ δεν έχεις το δικαίωμα να τον τραγουδήσεις». Ένιωσα ξανά εκείνο το αίσθημα ταραχής και αμηχανίας. Τραγούδησα τελικά τον ελληνικό εθνικό ύμνο, αλλά ένιωσα μετέωρη. Στη Σουηδία έλεγα ότι είμαι από την Ελλάδα. Όταν επέστρεφα στην Ελλάδα, στο αεροπλάνο καθόμουν δίπλα σε μια Ελληνίδα. Όταν άκουσε το όνομά μου αμέσως με ρώτησε από πού είμαι. Αν είχα την ελληνική υπηκοότητα θα έλεγα ότι είμαι Ελληνίδα. Δεν την έχω. «Από την Αλβανία» απάντησα. Και μετά αναρωτήθηκα: «Από πού είμαι;». Είμαι μετέωρη. Γιατί σε αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατον να χτίσεις μια υγιή, ακομπλεξάριστη ταυτότητα. Ίσως, σκέφτομαι, δεν ανήκω πουθενά. Ανήκω μόνο στον εαυτό μου. Και ίσως αυτό να έχει σημασία. Να κρατάω ζωντανό μέσα μου το γελαστό παιδί...

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Μπέσα Σ.
besashk@gmail. com»

LΙΝΚ:
http://gazikapllani.blogspot.com/

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2009

Αθήνα, 2-4 Νοεμβρίου 2009: Διεθνής συνάντηση και διαδήλωση των αντιρατσιστικών κινημάτων

Στις 4 και 5 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα (Μέγαρο Μουσικής) το διακυβερνητικό Παγκόσμιο Φόρουμ για τη Μετανάστευση και την Ανάπτυξη (GFMD). Παράλληλα με τις εργασίες της κυρίως διοργάνωσης θα πραγματοποιηθεί και η λεγόμενη «συνάντηση της κοινωνίας των πολιτών» στον Αστέρα της Βουλιαγμένης.

Εμείς οι μεταναστευτικές, αντιρατσιστικές, συνδικαλιστικές, δικαιωματικές και αριστερές οργανώσεις, που εδώ και σχεδόν μια εικοσαετία παλεύουμε ενάντια στο ρατσισμό, λέμε ΟΧΙ σε αυτό το ψευδεπίγραφο Φόρουμ γιατί:

  • Είναι εξοργιστικό οι ίδιες οι κυβερνήσεις που έχουν εξαπολύσει πογκρόμ σε όλη την Ευρώπη (ή και αλλού στον κόσμο) εναντίον των μεταναστών, να στήνουν τώρα «νηφάλιες» συζητήσεις για τη μετανάστευση, συζητήσεις για τους αριθμούς της ανάπτυξης και όχι για τις ζωές των ανθρώπων που χάνονται ή καταρρακώνονται καθημερινά.
  • Με τέτοιου είδους εκδηλώσεις επιχειρείται να δοθεί πολιτική νομιμοποίηση στις αντι-μεταναστευτικές πολιτικές που ακολουθούν τα δυτικά κράτη. Η φλυαρία για τα ανθρώπινα δικαιώματα χρησιμοποιείται ως προκάλυμμα για τη συστηματική παραβίασή τους.
  • Προσβάλλει τη νοημοσύνη μας η συζήτηση για τα δεινά των προσφύγων των φτωχών χωρών, την ίδια στιγμή που οι πλούσιες χώρες παροξύνουν τις πολιτικές λεηλασίας και κατοχής που γιγαντώνουν την προσφυγιά.
  • Αποτελεί πραγματικό σκάνδαλο να σπαταληθούν εκατομμύρια για μια διακυβερνητική φιέστα, την ίδια ακριβώς στιγμή που χιλιάδες πρόσφυγες στη δήθεν πολιτισμένη Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουν καν πρόσβαση στη στέγη και σε στοιχειώδεις υπηρεσίες υγείας.
  • Η διαχείριση της μετανάστευσης και η σύνδεσή της με την ανάπτυξη αποσκοπούν μονάχα στην κερδοσκοπία των επιχειρήσεων των χωρών υποδοχής και την εκμετάλλευση των μεταναστευτικών εμβασμάτων από τις κυβερνήσεις των χωρών αποστολής. Την ίδια στιγμή η συντριπτική πλειονότητα τόσο των μεν όσο και των δε συναινούν στην υπερεκμετάλλευση των μεταναστών και μεταναστριών, ενώ επιβάλλουν και αποδέχονται ένα καθεστώς στέρησης δικαιωμάτων και προωθούν ένα πλέγμα αντιμεταναστευτικών πολιτικών και ρατσιστικών συμφωνιών επανεισδοχής.
  • Η ελληνική κυβέρνηση που υποδέχεται το Φόρουμ έχει εξαπολύσει μια άνευ προηγουμένου επίθεση στους μετανάστες και τους πρόσφυγες. Μια επίθεση που μετατρέπει την ατζέντα της Άκρας Δεξιάς σε επίσημη κρατική πολιτική. Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, οι θάνατοι προσφύγων στα σύνορα είναι ρουτίνα, το άσυλο έχει ουσιαστικά καταργηθεί, τα στρατόπεδα κράτησης προσφύγων είναι πραγματικά κολαστήρια, η αστυνομική βία εναντίον των μεταναστών είναι κομμάτι της καθημερινότητας, οι διακρίσεις σε βάρος των αλλοδαπών εργαζομένων έχουν θεσμικό χαρακτήρα, τα παιδιά τους που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν εδώ δεν έχουν κανένα δικαίωμα.


Εμείς οι μεταναστευτικές, αντιρατσιστικές, συνδικαλιστικές, δικαιωματικές και αριστερές οργανώσεις καλούμε σε διεθνή κινητοποίηση ενάντια στο Παγκόσμιο Φόρουμ για τη Μετανάστευση και την Ανάπτυξη. Καλούμε τους συντρόφους και τις συντρόφισσες από όλο τον κόσμο, κάθε μεταναστευτική και αντιρατσιστική οργάνωση, να έρθουν στην Αθήνα από τις 2 έως τις 4 Νοεμβρίου για να διαδηλώσουμε ενάντια στο ρατσισμό και την ξενοφοβία, για να συζητήσουμε τη στρατηγική των αντιστάσεών μας. Να βρεθούμε όλοι-ες μαζί, διατηρώντας βέβαια ο καθένας την ιδιαιτερότητά του, για να διεκδικήσουμε:


Να νομιμοποιηθούν όλοι οι μετανάστες.
Να δοθεί άσυλο σε όλους τους πρόσφυγες.
Να αποκτήσουν ίσα δικαιώματα όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους.
Να μη γίνουν οι μετανάστες αποδιοπομπαίοι τράγοι της κρίσης.
Να σταματήσει η ιμπεριαλιστική λεηλασία και κατοχή των φτωχών χωρών.
Να βρεθούμε στην Αθήνα από τις 2 έως τις 5 Νοέμβρη για να πούμε όχι στη διάσπαση και τον κατακερματισμό των εκμεταλλευόμενων. Όλοι-ες μαζί, «ξένοι» και «ντόπιοι», παλεύουμε για τα δικαιώματά μας. Για την κρίση δεν φταίνε ο μετανάστες, άλλα η νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση και ο καπιταλισμός.

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

Μετανάστες: Ψήφος και υπηκοότητα!

Δικαίωμα ψήφου στους μετανάστες στις δημοτικές εκλογές (σχεδιάζεται η εφαρμογή από τις προσεχείς εκλογές) και υπηκόοτητα στα παιδιά μεταναστών που γεννιούνται στη χώρα υποσχέθηκε ο Γ. Ραγκούσης. Δυστυχώς, τα στοιχειώδητου φιλελευθερισμού στην Ελλάδα είναι ακόμη ζητούμενα. Φτάνει πια αυτή η ντροπή με τις άπειρες καταδίκες από ΟΗΕ και Διεθνή Αμνηστία...

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=93297

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2009

Οι μετανάστες ευνοούν την ανάπτυξη!!!

http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496860


«Σύνορα ανοιχτά για τους μετανάστες»

ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΨΑΛΗ*

Η πρώτη εντύπωση που σχηματίζουμε διαβάζοντας τον τίτλο ενός άρθρου είναι συχνά λανθασμένη. Το ίδιο έχει -πιθανότατα- συμβεί και σε σας με τον τίτλο του σημερινού μας άρθρου. Και αυτό γιατί δεν πρόκειται για την αναπαραγωγή γνωστού συνθήματος που ακούγεται σε αντιρατσιστική διαδήλωση ή αιχμηρής προγραμματικής πολιτικής διεκδίκησης κάποιας ριζοσπαστικής φιλο-μεταναστευτικής οργάνωσης.

Αποτελεί απλά μια ελεύθερη απόδοση του τίτλου -αλλά και του περιεχομένου- της Διεθνούς Έκθεσης του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για την Ανάπτυξη (PNUD), που δημοσιεύτηκε στις 5 Οκτωβρίου 2009 και ο οποίος είναι επακριβώς ο εξής: «Αίροντας τα εμπόδια: ανθρώπινη κινητικότητα και ανάπτυξη» (http://hdr.undp.org).

Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον προκαλεί, κυρίως, το περιεχόμενο της εν λόγω έκθεσης, βασικός στόχος της οποίας είναι η πρόσκληση προς τις κυβερνήσεις των χωρών υποδοχής «να περιορίσουν τα προσκόμματα που αφορούν στη μετακίνηση μεταναστών στο εσωτερικό τους και υπερβαίνοντας τα σύνορά τους να διευρύνουν τις ανθρώπινες επιλογές και ελευθερίες».

Κατʼ αρχήν, καταρρίπτονται για πολλοστή φορά οι ιδιαίτερα διαδεδομένοι μύθοι σχετικά με το ποιοι κυρίως μεταναστεύουν (όχι οι πλέον εξαθλιωμένοι) ή το πού κατευθύνονται κατά κύριο λόγο (στο εσωτερικό των χωρών καταγωγής τους και πάντως όχι προς τις ανεπτυγμένες χώρες). Επισημαίνεται, επίσης, όπως άλλωστε καταγράφεται από το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας, ότι η μετανάστευση αποδεικνύεται σχεδόν πάντοτε επωφελής για τα οικονομικά μεγέθη και την απασχόληση των χωρών εγκατάστασης (και όχι μόνον). Τονίζεται δε ότι εφόσον οι μετανάστες διαθέτουν νόμιμο καθεστώς διαμονής και επομένως έχουν πρόσβαση σε κοινωνικά δικαιώματα και σε δημόσια αγαθά και υπηρεσίες τα οφέλη για τις χώρες υποδοχής μεγιστοποιούνται.

Βέβαια, οι κυβερνήσεις πολλές φορές υιοθετούν τις εισηγήσεις των ειδημόνων σε θέματα υγείας, οικονομίας ή περιβάλλοντος, όμως ο τομέας της μετανάστευσης αποτελεί ίσως τη μοναδική περίπτωση στην οποία οι κυβερνήσεις πράττουν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που εισηγούνται οι ερευνητές του μεταναστευτικού ζητήματος παγκοσμίως.

Άλλωστε, η επιλογή της ημέρας δημοσίευσης της Έκθεσης του PNUD δεν αποκλείεται να μην είναι τυχαία γιατί με αυτό τον τρόπο στέλνεται ένα μήνυμα προς τη νέα κυβέρνηση που προέκυψε στην Ελλάδα από τις εκλογές της παραμονής της δημοσίευσης, δεδομένου ότι αυτή η κυβέρνηση θα αναλάβει να φιλοξενήσει στις αρχές Νοεμβρίου τις εργασίες του 3ου Παγκόσμιου Φόρουμ για τη Μετανάστευση και την Ανάπτυξη. Και το μήνυμα είναι σαφές: να μην πεταχτούν για άλλη μια φορά στον κάλαθο των αχρήστων οι υποδείξεις της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας, αλλά να αρθούν τα εμπόδια στην ελεύθερη μετακίνηση ανθρώπων εντός ή εκτός των συνόρων της χώρας στην οποία (δεν είναι πλέον εφικτό να συνεχίσουν να) διαμένουν.

Στο προεκλογικό του πρόγραμμα το κυβερνών -σήμερα- κόμμα υποσχέθηκε δύο άξονες πολιτικής για τη μετανάστευση. Ο δεύτερος αναφέρεται στη διαφύλαξη των συνόρων και στην αποτροπή της παράνομης εισόδου μεταναστών (μηδενική ανοχή) σε συνδυασμό με τη διασφάλιση της δημόσιας τάξης. Άραγε θα αποτελέσει η διεθνής συνδιάσκεψη του επόμενου μήνα την αφορμή για την αναθεώρηση αυτής της (επιπλέον αντι-αναπτυξιακής) θεώρησης της μετανάστευσης ως ζήτημα δημόσιας τάξης και την απαρχή μιας διαδικασίας επαναπροσέγγισης του δικαιώματος κάθε ανθρώπου να αλλάζει τόπο διαμονής;
Ή θα κυριαρχήσει για άλλη μια φορά η τάση συστηματικής παραγνώρισης των διδαγμάτων της επιστημονικής κοινότητας και των αιτημάτων των οργανώσεων προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με απώτερο στόχο την ικανοποίηση των ανικανοποίητων επιθυμιών της οικονομικής ελίτ για φτηνό και χωρίς δικαιώματα εργατικό δυναμικό εν μέσω οικονομικής ύφεσης;

* Ο Απόστολος Καψάλης είναι ερευνητής Εργασιακών Σχέσεων

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

Αστυνομική κτηνωδία με νεκρό μετανάστη!

http://www.tvxs.gr/v23045

Περιστατικό ωμής αστυνομικής βίας σημειώθηκε το βράδυ της 26ης Σεπτεμβρίου, στη Νίκαια, με θύμα έναν 25χρονο μετανάστη, ο οποίος χτες υπέκυψε στα τραύματά του. Ο Πέτρος Κωνσταντίνου, μέλος της κίνησης «Ενωμένοι ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή», μίλησε στο tvxs για τα γεγονότα που οδήγησαν τον πακιστανό Μοχάμεντ Καμράν Ατίφ στον θάνατο. Στις 26 Σεπτέμβρη, 01.30 το βράδυ, 15 αστυνομικοί εισέβαλαν στο σπίτι του νεαρού μετανάστη Ηλιουπόλεως 82, στη Νίκαια, φωνάζοντας και ξυλοκοπώντας τόσο τον ίδιο όσο και την οικογένεια του. Οι μαρτυρίες κατοίκων αναφέρουν ότι τον έβγαλαν σερνόμενο, σχεδόν λιπόθυμο, έξω από το σπίτι του με αποτέλεσμα το κεφάλι να χτυπάει στα σκαλοπάτια. Εναντίον του υπήρχε κατηγορία για ξυλοδαρμό ανηλίκου. Μεταφέρθηκε στο ΑΤ Νικαίας, το οποίο μετατράπηκε σε χώρο βασανιστηρίων. Ο Καμράν κρατήθηκε δύο μέρες στο τμήμα, και καθώς οι κατηγορίες δεν ευσταθούσαν με τον μηνυτή να τις αποσύρει, αφέθηκε ελεύθερος για να περιγράψει ο ίδιος στην οικογένεια του, τις φρικιαστικές στιγμές που βίωσε. «Τον έδεσαν χειροπόδαρα και τον χτυπούσαν με ρόπαλα, ενώ στη συνέχεια του έκαναν ηλεκτροσόκ, με καλώδια στα χέρια και στα γόνατα», μαρτυράει η οικογένεια του Καμράν. Τόσο η οικογένεια όσο και οι γείτονες γνώριζαν την κακοποίηση που υπέστη ο Καμράν. Ο φόβος τον κράτησε μακριά από το νοσοκομείο καθώς ο Καμράν δεν είχε χαρτιά. Η αστυνομία προσπάθησε να συγκαλύψει το περιστατικό. Ο αδερφός του Καμράν, πιέστηκε και παραπλανήθηκε ώστε να καταθέσει ότι ο αδερφός του δεν έφερε μώλωπες όταν αποχώρησε από το αστυνομικό τμήμα.

TO ΘΕΜΑ ΚΑΝΕΙ ΗΔΗ ΤΟ ΓΥΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!
Δηλώσεις του Χρυσοχοϊδη στο BBC:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8303991.stm



Πορεία διαμαρτυρίας στη Νίκαια για τον θάνατο μετανάστη

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία πραγματοποιήθηκε στη Νίκαια με πρωτοβουλία της Κίνησης Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή και της Πακιστανικής Κοινότητας, για τον θάνατο του 25χρονου μετανάστη εξαιτίας της κακοποίησης που υπέστη από αστυνομικούς. Στην πορεία παρευρέθηκαν και αντιπροσωπείες από τον ΣΥΡΙΖΑ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ.Εκατοντάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν έξω από το σπίτι του νεκρού Πακιστανού μετανάστη Μοχάμεντ Καμράν που βασανίστηκε με ηλεκτροσόκ και άγριο ξυλοδαρμό στις 26 Σεπτέμβρη. Στην συνέχεια ακολούθησε πορεία προς το ΑΤ Νίκαιας που σταμάτησε σε απόσταση πενήντα μέτρων από αυτό αφού διατάχθηκαν ισχυρές δυνάμεις των ΜΑΤ. Εκπρόσωποι της Κίνησης Ενάντια στο Ρατσισμό, της Πακιστανικής Κοινότητας αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ πήγαν στο αστυνομικό τμήμα της Νίκαιας όπου και συνομίλησαν με τις αστυνομικές αρχές. Ο επικεφαλής των αστυνομικών δήλωσε ότι χρησιμοποιήθηκε η "αναγκαία βία για τη σύλληψη" αλλά επεσήμανε ότι αυτό σε καμία περίπτωση δε συνδέεται με τον θάνατό του. Στην διαμαρτυρία συμμετείχαν Πακιστανοί μετανάστες, αγωνιστές της Κίνησης «Ενωμένοι ενάντια στο ρατσισμό και τη φασιστική απειλή», δυνάμεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ με πολυπληθές μπλοκ φοιτητών και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης και Θ. Δρίτσας. Έγιναν ομιλίες από τους Τζαβέντ Ασλάμ, πρόεδρο της Πακιστανικής Κοινότητας Ελλάδος, τον αδελφό του Μοχάμεντ Καμράν, τον Γ.Σηφακάκη, Κίνηση «Ενωμένοι ενάντια στο ρατσισμό και τη φασιστική απειλή», την Κ. Θωίδου από την τοπική Νίκαιας της Κίνησης «Ενωμένοι ενάντια στο ρατσισμό και τη φασιστική απειλή», τον Θ.Διαβολάκη από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Σημειώνεται ότι αύριο θα γίνει και δεύτερη νεκροψία με πρωτοβουλία της Πακιστανικής Κοινότητας. Σε ανακοίνωσή της η Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στον Ρατσισμό αναφέρει: «Η νεκροψία θα επαναληφθεί με παρουσία τεχνικού συμβούλου. Η απόπειρα να καταχωρηθεί στα γρήγορα ως «πνευμονικό οίδημα» δεν έγινε αποδεκτή από την οικογένεια και την υπεράσπιση». «Οι εκπρόσωποι των διαδηλωτών δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν την προσπάθεια να τιμωρηθούν οι ένοχοι των βασανιστηρίων στο ΑΤ Νίκαιας όπως και για να μπει συνολικά τέλος στη ρατσιστική πολιτική και όχι να συνεχιστεί η πολιτική της ΝΔ από την νέα κυβέρνηση. Επίσης ανακοινώθηκε ότι θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση το επόμενο Σάββατο17 Οκτώβρη, 7μμ στο Δημαρχείο της Νίκαιας», καταλήγει η ανακοίνωση.