Εν τω μεταξύ έχουν γίνει διάφορες παρατυπίες (βλ. χαριστικές διατάξεις) που θα επέτρεπαν τουλάχιστον το πάγωμα της σύμβασης . Τελευταία ήταν η παραχώρηση της Τελωνειακής άδειας μία εβδομάδα πριν από τις εκλογές. Η Cosco πήρε τελωνειακή άδεια γιατί παραιτήθηκε από τη διεκδίκηση ο ίδιος ο ΟΛΠ και μάλιστα δεν πληρεί τις προϋποθέσεις για την άδεια (επομένως δεν θα την έπαιρνε, αν ο ΟΛΠ επέμενε). Υπάρχουν και άλλα θέματα που θα μπορούσε να πατήσει το Δημόσιο, όπως ο έλεγχος της ναυσιπλοίας (βάσει σύμβασης στο ΣΕΜΠΟ τον έχει η Cosco, βάσει Ε.Ε. τον έλεγχο τον έχει μόνο το δημόσιο), η ασφάλεια λιμένος (ποιος διατηρεί τον έλεγχο ασφάλειας) κ.α.
Σε ό,τι αφορά τα εργασιακά τους, οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ μετατάσσονται στην Cosco τουλάχιστον για το πρώτο διάστημα "συγκατοίκησης" (περίπου 8 μήνες). Μετάταξη που δεν επιθυμούν καθώς στον ΟΛΠ είναι δημόσιοι υπάλληλοι.
Επίσης, υπενθυμίζεται ότι η ΠΑΣΚΕ (ΠΑΣΟΚ) έχει την πλειοψηφία στην ΟΜΥΛΕ. Τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, αν και τώρα ισχυρίζονται πως "είχαν διατυπώσει επιφυλλάξεις" για το θέμα, η αλήθεια είναι ότι το είχαν χαρακτηρίσει "σκάνδαλο", άρα οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι μπορούν να ασκήσουν μεγαλύτερες πιέσεις. Το Σεπτέμβριο μαλιστα το ΠΑΣΟΚ είχε δηλώσει ρητά διαμέσου της εκπροσώπου του για θέματα ναυτιλίας ότι "θα επαναδιαπραγματευθεί σε βάθος τη σύμβαση"
Το ΠΑΣΟΚ τώρα που είναι κυβέρνηση έχει φτάσει σ' αδιέξοδο. Από τη μία θέλει να ηρεμήσει τους απεργούς δεσμευόμενο ότι θα επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση, από την άλλη θέλει να ηρεμήσει την Cosco δεσμευόμενο ότι θα διατηρήσει τις διεθνής συμβάσεις. Οι εργαζόμενοι ωστόσο δεν υποχωρούν αν δεν παγώσει η σύμβαση. Αυτές τις μέρες αναμένεται και το πόρισμα του ΣτΕ που έχουν καταφύγει τα Σωματεία και επομένως η κυβέρνηση θα μπορούσε τουλάχιστον να παγώσει την εγκατάσταση. Επειδή τόσο ορισμένες διατάξης της σύμβασης είναι παράτυπες όσο και η πρακτική του ΟΛΠ και της Cosco, η σύμβαση μπορεί ν' ακυρωθεί αν βέβαια υπάξει κοινωνική πίεση και πολιτική βούληση.
O ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην πρώτη γραμμή και συνδικαλιστικά και πολιτικά από την αρχή. Οι βουλευτές του Πειραιά έχουν συνεχή επαφή με τα συνδικάτα ενώ έχουμε καταθέσει πλήθος επερωτήσεων τόσο στη Βουλή όσο και στην Ευρωβουλή. Τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και το Λιμάνι της Αγωνίας σηκώνουν το θέμα στην τοπική κοινωνία και στους Δήμους (έχουμε μάλιστα αρκετά ψηφίσματα στηριξης των απεργών συμπεριλαμβανομένου κι αυτού του Δήμου Πειραιά). Εχθές τον ΟΛΠ επισκέφθηκε και ο Τσίπρας.
Δείτε και την ιστοσελίδα της ΟΜΥΛΕ http://e-limania. blogspot. com/2009_ 03_01_archive. html
1) ΣΕΜΠΟ είναι ο σταθμός διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Ένα κομμάτι αυτού πουλήθηκε στην Cosco.
2) Η Cosco είναι οφ σορ εταιρεία κινεζικών συμφερόντων με έδρα κάποιο εξοτικό νησί. Επίσης, από πολλούς θεωρείται ότι είναι συνδεδεμένη με την καμόρα (κινεζική μαφία). Δείτε και αυτό:
http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=14.03.2009,id=6247428
Επίσης, λέγετεαι ότι οι λιμενεργάτες είναι υψιλόμισθοι και αυτό χρησιμοποιείται προπαγανδιστικά. Οι λιμενεργάτες είναι όντως υψιλόμισθοι -αν κι εκεί υπάρχουν εργαζόμενοι πολλών ταχυτήτων- και αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Πρώτον, κάνουν μία δύσκολη δουλειά που έχει υψηλό βαθμό επικινδυνότητας και ελαστικά ωράρια. Δεύτερο, παίρνουν αυτά τα χρήματα διότι κάνουν διπλές βάρδιες (16 ώρες δουλειάς!). Οι ίδιοι ζητάνε να προσληφθούν κι άλλοι εργάτες, ώστε να μην αναγκάζονται να δουλεύουν τόσο! Τρίτο, είχαν πάντα ισχυρό σωματείο. Τέταρτο, είναι δημόσιοι υπάλληλοι που υπάγονται στο Υπουργείο Οικονομικών (το πιο υψιλόμισθο υπουργείο, αλλά κανείς δεν γκρινιάζει για τους μισθούς των υπόλοιπων υπαλλήλων του που μάλιστα δεν δουλεύουν και στο καρνάγιο).
Σε αυτές τις απεργιακές κινητοποιήσεις τόσο η ΟΜΥΛΕ όσο και οι Λιμενεργάτες έχουν προτάξει κυρίως το αίτημα της επαναφοράς των λιμανιών (Πειραιά και Θεσ/νίκης) στο Δημόσιο αποδεικνύοντας ότι τα εργατικά σωματεία και μπορούν και οφείλουν να έχουν και κοινωνικές διεκδικήσεις. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι-ες χάνουν μεροκάματα μ' αυτες τις κινητοποιήσεις και πληρώνουν από την τσέπη των σωματείων τους τα δικαστικά έξοδα για νομικές ενέργειες που θα έπρεπε να κάνει το δημόσιο.Η ειλικρίνεια των προθέσεων τους επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι αν και το ΠΑΣΟΚ δεσμεύεται για τα εργασιακά τους δικαιώματα οι ίδιοι δεν υποχώρούν αν δεν παγώσει η σύμβαση!
Τέλος, αν υπάρχει ένα οικονομικό σκάνδαλο στην υπόθεση αυτό είναι ότι η Cosco αγόρασε για 18 εκατ.ευρώ κάτι που πέρσι είχε καθαρό κέρδος 36 εκατ. ευρώ!
ΥΓ: Όχι, κανείς απλός λιμενεργάτης δεν παίρνει 10.000 ευρώ το μήνα
Δείτε και αυτά:
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=497641
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=497930
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΤΟ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΛΑΩΝ!
(Σ.Σ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου